Łodzie rybackie zawrócone na Zalewie Wiślanym

Funkcjonariusze Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej podjęli decyzję o zawróceniu dwóch łodzi rybackich do portu z powodu stwierdzonych nieprawidłowości. Wczorajszy Incydent na Zalewie Wiślanym podkreśla znaczenie przestrzegania formalnych wymogów dotyczących jednostek pływających oraz kwalifikacji załóg.

9 marca, w ramach działań kontrolnych na wodach Zalewie Wiślanym, funkcjonariusze Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej dokonali przeglądu dwóch łodzi rybackich. Kontrola ta ujawniła brak dokumentów, które są niezbędne dla legalnego prowadzenia działalności rybackiej oraz żeglugi.

Podczas kontroli pierwszej łodzi, z dwoma obywatelami RP na pokładzie, wykazano brak niezbędnych dokumentów dla jednostki i załogi. Na drugiej łodzi, obsadzonej przez trzech obywateli RP, również stwierdzono brak wymaganych dokumentów kwalifikacyjnych. Dodatkowo, na obu jednostkach stwierdzono braki w wyposażeniu zgodnie z normami bezpieczeństwa.

Czytaj więcej o ratunku Kitesurferów na Zatoce Puckiej

Straż Graniczna, w reakcji na wykazane uchybienia, podjęła decyzję o zawróceniu obu łodzi do portu, aby umożliwić załogom uzupełnienie brakującej dokumentacji. Ten krok miał na celu nie tylko doprowadzenie do zgodności z przepisami, ale również zwiększenie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na wodach Zalewu Wiślanego.

W kontekście tych wydarzeń, Straż Graniczna planuje skierowanie sprawy do Urzędu Morskiego w Gdyni, co może skutkować wszczęciem postępowania administracyjnego przeciwko załogantom łodzi.

Incydent ten rzuca światło na kluczowe znaczenie przepisów dotyczących dokumentacji i bezpieczeństwa w sektorze rybackim oraz żegludze. Przestrzeganie tych zasad ma kluczowe znaczenie nie tylko ze względu na przepisy, ale także dla zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska naturalnego.

Autor: Mariusz Dasiewicz/Straż Graniczna

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Baltica 9+ z CfD. 1,3 GW mocy na polskim Bałtyku

    Baltica 9+ z CfD. 1,3 GW mocy na polskim Bałtyku

    Projekt PGE Baltica 9 uzyskał dwustronny kontrakt różnicowy w pierwszej w historii Polski aukcji offshore. Równolegle PGE podpisała z RWE warunkową umowę dotyczącą projektu FEW Baltic II, co pozwoli na realizację projektu Baltica 9+ o łącznej mocy około 1,3 GW.

    Kontrakt różnicowy dla Baltica 9 po pierwszej aukcji offshore

    W wyniku rozstrzygnięcia aukcji offshore projekt Baltica 9 został objęty systemem wsparcia w postaci kontraktu różnicowego. Jednocześnie PGE Polska Grupa Energetyczna podpisała z koncernem RWE warunkową umowę sprzedaży spółki RWE Offshore Wind Poland sp. z o.o., posiadającej projekt FEW Baltic II o mocy około 350 MW, zlokalizowany bezpośrednio przy obszarze Baltica 9. Połączenie obu projektów umożliwi realizację morskiej farmy wiatrowej o mocy około 1,3 GW, co istotnie wspiera realizację celów strategicznych Grupy PGE w segmencie morskiej energetyki wiatrowej.

    Rozstrzygnięcie pierwszej w historii Polski aukcji dla offshore wind stanowi przełomowy moment dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku. Jak podkreślił Dariusz Lubera, Prezes Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, zakończona sukcesem aukcja gwarantuje ciągłość realizacyjną projektów oraz zapewnia stabilność rozwoju local content w sektorze offshore. Połączenie projektu Baltica 9 z FEW Baltic II, prowadzące do realizacji farmy wiatrowej o mocy 1,3 GW, pozwala na uzyskanie wysokiej efektywności kosztowej, co przekłada się na możliwie niską cenę energii dla odbiorców.

    Baltica 9+ – 1,3 GW mocy w polskiej części Bałtyku

    Jak zaznaczył Bartosz Fedurek, Prezes Zarządu PGE Baltica, miniony rok był okresem intensywnych prac związanych z rewizją i optymalizacją założeń techniczno-ekonomicznych projektów offshore PGE oraz przygotowaniem strategii udziału w aukcji. Kluczowym celem było zaproponowanie możliwie najniższego kosztu energii dla społeczeństwa i gospodarki przy jednoczesnym zachowaniu solidnych fundamentów ekonomicznych projektu. Równolegle realizowano dwa strumienie działań: akwizycję aktywów RWE oraz organiczny rozwój projektu Baltica 9, obejmujący między innymi kampanie geofizyczne i geotechniczne. Do aukcji przygotowywany był również projekt Baltica 1.

    W ramach przejęcia aktywów offshore od RWE PGE uzyskała decyzję środowiskową dla akwenu 44.E.1, wyniki kampanii pomiarowych wiatru oraz warunków meteorologicznych i oceanograficznych, co pozwoliło na przyspieszenie realizacji projektu Baltica 9 o kilka lat. Dodatkowo podpisano warunkową umowę sprzedaży spółki RWE Offshore Wind Poland sp. z o.o., posiadającej projekt FEW Baltic II z kontraktem różnicowym z pierwszej fazy oraz wysokim stopniem zaawansowania prac przygotowawczych. Wspólnie projekty te tworzą Baltica 9+.

    Projekt Baltica 9 o mocy 975 MW zlokalizowany jest w zachodniej części Ławicy Słupskiej, na jednym z pięciu obszarów przyznanych PGE w 2023 roku. Farma powstanie na powierzchni około 121 km², w odległości około 48 km od brzegu, w zasięgu planowanej bazy operacyjno-serwisowej PGE w Ustce. Lokalizacja zapewnia sprawniejszą logistykę budowy i eksploatacji niż w rejonie Ławicy Środkowej oraz potwierdzone warunki gruntowe. Projekt uzyskał wstępne warunki przyłączenia do sieci. Zrealizowano badania geofizyczne 2D UHRS, a obecnie kończona jest wstępna kampania geotechniczna.

    Źródło: PGE Baltica