MARKOS coraz większym pracodawcą w regionie słupskim

Markos jest jedynym z liderów gospodarki w regionie słupskim, który daje zatrudnienie ogromnej liczbie osób. Widać to zarówno po utrzymywanej na wysokim poziomie produkcji, realizacji nowych przedsięwzięć, jak również po rosnącej liczbie osób pracujących w firmie. Rekrutacja nowych pracowników wciąż trwa.

Z niewielkiego zakładu, który trzydzieści lat temu rozwijał się w Słupsku, dziś staliśmy się jednym z największych pracodawców w regionie. Jeszcze bardziej imponująco wygląda skala wzrostu pracowników na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Pomimo pandemii i związanej z nimi utrudnieniami, także na rynku pracy, MARKOS znacząco zwiększył zatrudnienie. W styczniu 2020 roku w firmie pracowało 777 pracowników. W ciągu kolejnych dwóch lat zatrudnienie zwiększono o 24%. W styczniu 2022 w zakładzie w Głobinie liczba pracowników wynosiła już 1013 osób.

– Stworzyliśmy miejsce pracy, w którym stabilizacja łączy się z nowoczesnością i pracą nad wyjątkowymi projektami. Systematyczny rozwój firmy w połączeniu z tworzeniem atrakcyjnej oferty zatrudnienia dla pracowników przynosi efekty. Dbamy przy tym mocno o to aby odpowiednio doceniać doświadczonych pracowników, stąd sukces, za jaki można uznać to, że 45% naszych pracowników jest z nami dłużej niż 10 lat – podkreśla Cezary Koseski, Prezes Zarządu MARKOS.

Obok stabilnych finansowych warunków zatrudnienia firma oferuje swoim pracownikom dodatkowe świadczenia: możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych, prywatną opiekę medyczną, bogaty pakiet socjalny, bezpłatne dojazdy specjalnymi połączeniami autobusowymi z i do Słupska. MARKOS wciąż prowadzi rekrutację nowych pracowników. Z myślą o osobach zainteresowanych podjęciem zatrudnienia stworzona została specjalna platforma internetowa www.praca.markos.pl gdzie można dowiedzieć się więcej o warunkach zatrudnienia i zapoznać z aktualnymi ofertami.  

Strategiczny proces budowania kompetentnej i wysoce wykwalifikowanej kadry odbywa się również we współpracy ze szkołami z regionu, których uczniowie mają możliwość odbywania praktyk zawodowych w zakładzie w Głobinie. 

Firma MARKOS specjalizuje się w kompozytach wzmocnionych włóknem szklanym, bazując na ponad 30-letnim doświadczeniu w projektach, konstrukcji i wykonaniu. Firma została założona w 1991 roku jako odważna realizacja ambitnego marzenia dwóch inżynierów budowy okrętów – mgr. inż. Bernardyna Marciniaka i mgr. inż. Cezarego Koseskiego. Wiodącymi produktami firmy MARKOS są obudowy elektrowni wiatrowych, łodzie ratunkowe i ratownicze, łodzie turystyczne, robocze oraz specjalnego przeznaczenia.

Źródło: MARKOS

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Uber Boat uruchamia elektryczną przeprawę promową na Tamizie

    Uber Boat uruchamia elektryczną przeprawę promową na Tamizie

    Na Tamizie rozpoczął się nowy etap w komunikacji rzecznej dzięki wprowadzeniu Orbit Clipper – pierwszego w Wielkiej Brytanii w pełni elektrycznego promu pasażerskiego. Jednostka, należąca do operatora Uber Boat by Thames Clippers, rozpoczęła przewozy pasażerskie 5 grudnia, kursując między Canary Wharf a Rotherhithe jako element londyńskiego systemu river bus.

    Nowy prom Orbit Clipper

    Wprowadzenie Orbit Clipper na wschodnim odcinku Tamizy realizuje zapowiedzi operatora sprzed około czterech–pięciu lat dotyczące modernizacji floty i przejścia na bardziej ekologiczne rozwiązania. 5 grudnia 2025 r. jednostka wykonała pierwszy rejs z pasażerami, a obecnie kursuje równolegle z dotychczasowym dieslowskim promem Twinstar, zapewniając ciągłość usługi.

    Uber Boat uruchamia elektryczną przeprawę promową na Tamizie / Portal Stoczniowy
    Fot. @MayorofLondon/X

    Pełne, wyłączne obsługiwanie trasy przez Orbit Clipper planowane jest stopniowo, z docelowym terminem na wiosnę 2026 r. Prom przystosowano do przewozu 150 pasażerów oraz do 100 rowerów. Dwukierunkowa konstrukcja (double-ended) oraz systemy automatycznego cumowania i jednoczesnego wsiadania/wysiadania po obu stronach pozwalają na szybką i sprawną obsługę nabrzeży, skracając czas postoju i poprawiając płynność ruchu na tej popularnej przeprawie.

    Połączenie Canary Wharf – Rotherhithe

    Orbit Clipper obsługuje kluczowe połączenie pomiędzy północnym i południowym brzegiem Tamizy, szczególnie ważne dla codziennych dojazdów do pracy. Operator zakłada, że nowa jednostka stopniowo zastąpi dotychczasowy prom, oferując wyższy komfort podróży, większą pojemność oraz znaczące ograniczenie wpływu na środowisko dzięki zerowej emisji spalin.

    Budowa w Wielkiej Brytanii i wsparcie rządu

    Prom Orbit Clipper zbudowano w brytyjskiej stoczni Wight Shipyard Co. Projekt współfinansowano ze środków publicznych za pośrednictwem Department for Transport oraz programu Innovate UK. Jednostka ma około 25 metrów długości i osiąga prędkość maksymalną 12 węzłów.

    Nowa jednostka stanowi element szerszej strategii modernizacji floty realizowanej przez operatora, ukierunkowanej na stopniowe ograniczanie emisji generowanych przez promy na Tamizie.

    Modernizacja floty i nowe otwarcie w żegludze rzecznej

    Zgodnie z deklaracjami operatora, działania te mają prowadzić do znaczącej redukcji emisji. W dłuższej perspektywie zakładana jest redukcja emisji dwutlenku węgla50 proc. do 2035 roku oraz osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. Równolegle analizowane są możliwości wykorzystania alternatywnych paliw, w tym wodoru oraz metanolu, w innych jednostkach floty.