Jedyny rosyjski lotniskowiec Admirał Kuzniecow będzie przenosił myśliwce generacji

Agencja informacyjna TASS podała, że jedyny rosyjski lotniskowiec Admirał Kuzniecow przejdzie modernizację, w wyniku której będzie zdolny do przenoszenia myśliwców MiG-29K oraz Su-33.

Taką informację w rozmowie z agencją TASS przekazał Siergieł Orłow, szef Newskiego Biura Projektowego, które odpowiada za opracowanie planu modernizacji okrętu Admirał Kuzniecow. Orłow zaznaczył, że niektóre modyfikacje, które zostaną wprowadzone w wyposażeniu okrętu wojennego, będą dopasowane specjalnie pod kątem wykorzystania myśliwców MiG-29K.

– Piloci oczekują czegoś nowego, lepszego i bardziej niezawodnego. W rzeczywistości cały lotniskowiec oraz kompleks systemów pokładowych zostaną zmodernizowane – powiedział Orłow, cytowany przez agencję TASS.

Zobacz też: Śmigłowce do zwalczania okrętów podwodnych: zakup na ostatniej prostej.

Lotniskowiec projektu 11435 Admirał Kuzniecow wszedł do służby w rosyjskiej marynarce wojennej w 1991 roku. Jednostka mierzy 306 m długości, a jej wyporność to ok. 59 tys. ton. Okręt rozwija prędkość do 30 węzłów. Grupa lotnicza stacjonująca na pokładzie lotniskowca składa się z 24-26 samolotów myśliwskich oraz 12 śmigłowców. Okręt Admirał Kuzniecow jest uzbrojony w rakietowe systemy obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej, działa okrętowe oraz systemy do zwalczania okrętów podwodnych. Załoga lotniskowca składa się z 1 300 oficerów i marynarzy, a obsługę grupy lotniczej stanowi 660 osób.

Lotniskowiec Admirał Kuzniecow został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu rosyjskiej marynarce wojennej przewagi na morzu oraz powietrzu. Zadania przewidziane dla okrętu to m.in. wspierania operacji bojowych floty okrętów wojennych, przeprowadzanie ataków z powietrza przeciwko wrogim celom oraz wspieranie operacji lądowych.

Agencja TASS podaje, że pierwsze próby myśliwców generacji 4++ MiG-29K na pokładzie lotniskowca Admirał Kuzniecow rozpoczęły się latem 2016 roku. Co więcej, samoloty MiG-29K stanowiły część grupy lotniczej lotniskowca podczas jego operacji w Syrii w latach 2016-2017. Z kolei w kwietniu 2018 roku została podpisana umowa na realizację napraw oraz modernizację okrętu.

Zobacz też: Raport „Polski Przemysł Stoczniowy: między bezpieczeństwem a rozwojem gospodarczym”.

Według zapowiedzi szefa Newskiego Biura Projektowego, remonty i modernizacja okrętu Admirał Kuzniceow potrwają w sumie dwa i pół roku. Następnie jednak planowana jest seria prób, które będzie musiała przejść jednostka. Testy prawdopodobnie potrwają siedem miesięcy. Wcześniej zastępca dowódcy rosyjskiej marynarki wojennej Wiktor Bursuk zapowiadał, że naprawa jedynego rosyjskiego lotniskowca rozpoczęła się w maju. Jak dodał, marynarka wojenna oczekuje, że zmodernizowany okręt ponownie wejdzie do służby w 2021 roku.

Według agencji TASS, podczas modernizacji lotniskowiec Admirał Kuzniecow zostanie wyposaży w najnowszy okrętowy system obrony przeciwlotniczej Pancyr.

Podpis: AM

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Polski Rejestr Statków poszukuje specjalistów ds. wyrobów medycznych

    Polski Rejestr Statków poszukuje specjalistów ds. wyrobów medycznych

    Polski Rejestr Statków (S.A.) rozszerza zespół specjalistów odpowiedzialnych za certyfikację wyrobów medycznych. Instytucja prowadzi nabór auditorów systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 13485:2016, w tym auditorów wiodących, oraz ekspertów branżowych wspierających proces oceny zgodności.

    PRS rozwija kompetencje w obszarze wyrobów medycznych

    Polski Rejestr Statków od lat działa jako jednostka certyfikująca w sektorze medycznym, dlatego rosnąca liczba postępowań oraz zmieniające się regulacje unijne tworzą zapotrzebowanie na nowych specjalistów. Poszukiwani są zarówno doświadczeni auditorzy, jak i eksperci techniczni związani z projektowaniem, produkcją lub użytkowaniem wyrobów medycznych.

    Współpraca może być realizowana na podstawie umowy o dzieło lub w modelu B2B, co pozwala dostosować zakres i wymiar zaangażowania do możliwości kandydatów.

    Zakres zadań dla nowych specjalistów

    Do głównych obowiązków osób współpracujących z PRS będą należały:

    • udział w audytach systemów zarządzania jakością u producentów wyrobów medycznych zgodnych z wymaganiami normy ISO 13485:2016,
    • samodzielne prowadzenie audytów – w przypadku kandydatów z odpowiednimi kwalifikacjami,
    • opracowywanie raportów z przeprowadzonych audytów,
    • współpraca z zespołem ekspertów przy ocenie zgodności wyrobów medycznych w ramach obowiązujących regulacji MDR oraz IVDR.

    Wymagania PRS wobec kandydatów

    Do współpracy zapraszane są osoby z wykształceniem technicznym, inżynieryjnym, medycznym, farmaceutycznym, biologicznym, weterynaryjnym lub innym pokrewnym, które chcą wykorzystywać swoją wiedzę ekspercką w projektach realizowanych w sektorze wyrobów medycznych.

    PRS kieruje ofertę zarówno do kandydatów posiadających doświadczenie auditorskie, jak i do ekspertów technicznych dysponujących praktyczną znajomością wyrobów medycznych – od etapu projektowania i wytwarzania, przez kontrolę jakości, aż po ich użytkowanie.

    Co oferuje PRS

    Współpraca z Polskim Rejestrem Statków S.A. to możliwość uczestnictwa w tworzeniu nowego obszaru działalności jednostki certyfikującej, pracy w profesjonalnym środowisku opartym na zasadach bezstronności i wysokich standardach jakości oraz realnego wpływu na rozwój kompetencji organizacji.

    PRS S.A. oferuje atrakcyjne warunki wynagrodzenia, elastyczne formy współpracy, a także możliwość rozwoju poprzez szkolenia branżowe, warsztaty i współpracę z zespołem ekspertów.

    Jak aplikować?

    Osoby zainteresowane współpracą proszone są o przesłanie CV na adres:
    anna.chruscikowska@prs.pl
    z dopiskiem w temacie: „Auditor ISO 13485”.