Metanowiec CELSIUS COPENHAGEN z kolejną dostawą LNG w Świnoujściu

W ramach nieustających działań na rzecz bezpieczeństwa energetycznego Polski, gazoport w Świnoujściu przyjął kolejną, istotną dostawę skroplonego gazu ziemnego (LNG) z pokładu metanowca CELSIUS COPENHAGEN. Jest to 272. dostawa LNG do terminalu w Świnoujściu i jednocześnie czwarta w obecnym roku kalendarzowym, co podkreśla nie tylko stabilność, ale i rosnące znaczenie importu LNG dla polskiej gospodarki.

Metanowiec CELSIUS COPENHAGEN, pływający pod banderą Wysp Marshalla, dostarczył do naszego kraju około 100 tysięcy m³ LNG. Jednostka, o numerze IMO 9864784, o długości całkowitej (LOA) 299,16 metrów i szerokości 45,83 metrów, stanowi nowoczesny tankowiec przystosowany do transportu skroplonego gazu ziemnego. Została oddana do użytku w 2020 roku przez stocznię Samsung Heavy Industries w Korei Południowej.

Od momentu uruchomienia terminalu LNG w Świnoujściu, Polska odebrała niemalże 49 mln m³ LNG, co stanowi solidny fundament dla bezpieczeństwa energetycznego kraju. Te dostawy nie tylko umożliwiają redukcję zależności od jednostronnych źródeł gazu, ale również przyczyniają się do stabilizacji cen na rynku krajowym.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/rynek-ropy-w-obliczu-globalnych-wyzwan-lokalne-dostawy-vs-logistyczne-przeszkody/

Kolejne dostawy LNG do Świnoujścia są dowodem na skuteczność i efektywność inwestycji w infrastrukturę krytyczną, jaką jest gazoport. Jest to również znak, że Polska aktywnie działa na rzecz zwiększenia swojego bezpieczeństwa energetycznego oraz diversyfikacji dostaw surowców energetycznych.

Dzięki strategicznemu położeniu, nowoczesnej infrastrukturze i nieustannemu rozwojowi, gazoport w Świnoujściu ma szansę stać się jednym z kluczowych hubów LNG w regionie, co nie tylko wzmacnia pozycję Polski na energetycznej mapie Europy, ale również przyczynia się do budowania bardziej zrównoważonego i bezpiecznego rynku gazu w całej Unii Europejskiej.

Autor: Mariusz Dasiewicz/GAZ-SYSTEM

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski