Morski terminal przeładunkowy w Gdańsku

Morski Terminal Przeładunkowy w Gdańsku to miejsce, gdzie obecnie trwają zaawansowane prace nad instalacją dwunastu 32-tonowych stalowych rur. Jest to kluczowy element projektu realizowanego przez konsorcjum pod przewodnictwem Grupy NDI.

Jako część rozbudowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego, Grupa NDI realizuje konstrukcję nabrzeża w Gdańsku. Nabrzeże będzie zdolne do obsługi jednostek morskich o imponujących rozmiarach – długości do 130 m, głębokości zanurzenia do 5,8 m i szerokości do 17,6 m. Na terenie Morskiego Terminalu Przeładunkowego powstaną dwa stanowiska przeładunkowe. Każde z nich zostanie wyposażone w cztery ramiona nalewcze, służące do obsługi zbiornikowców.

Obecnie na terenie Morskiego Terminalu Przeładunkowego trwa montaż 12 stalowych rur, które posłużą jako dalby. Każda z nich zostanie wyposażona w hak samozwalniający, umożliwiający cumowanie statków do nabrzeża przeładunkowego. Prace są realizowane z użyciem jednego z najbardziej zaawansowanych wibromłotów w Europie. Jest to zadanie wymagające – każda rura waży ponad 32 tony, mierzy 29 metrów długości i ma prawie 2 metry średnicy.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/problemy-wypraw-podwodnych-firmy-oceangate-komentarz-komandora-witkiewicza/

Dzięki realizacji tego projektu, Morski Terminal Przeładunkowy w Gdańsku będzie w stanie obsłużyć przeładunek ponad miliona ton różnorodnych produktów. Wśród nich znajdą się oleje bazowe, paliwa żeglarskie czy biododatki do paliw. Realizacja tego projektu przyczyni się do zwiększenia rentowności i bezpieczeństwa dostaw biokomponentów niezbędnych do produkcji biobenzyny i biodiesela. Przyczyni się także do optymalizacji transportu produktów powstających w gdańskiej rafinerii.

Inwestycja w Morski Terminal Przeładunkowy to ważny krok, który znacznie odciąży bocznicę kolejową znajdującą się na terenie zakładu. Dotychczas ta bocznica była głównym punktem transportu produktów między rafinerią a zewnętrznymi punktami przeładunkowymi.

Źródło: Grupa NDI/MD

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski