OT Logistics ma umowę z Viterra Polska 

OT Logistics podpisał z Viterra Polska umowę przedłużającą do końca 2028 r. dotychczasową współpracę w przedmiocie kompleksowej obsługi przeładunków i składowania ładunków masowych pochodzenia roślinnego w portowym terminalu morskim OT Port Gdynia.

Szacowana wartość umowy do 31.12.2023 r. wynosi ponad 72 mln zł netto. Wynagrodzenie za lata 2024-2028 będzie podlegało ustaleniom, podał OTL.

Umowa obowiązywać będzie od 01.07.2022 r. i zastępuje umowę zawartą pomiędzy stronami z dnia 25.03.2021 roku […] Zapisy umowy określają średnią roczną gwarancję przeładunkową, a oszacowana wartość umowy do dnia 31.12.2023 r. wynosi ponad 72 mln zł netto. Wynagrodzenie za lata 2024-2028 będzie podlegało ustaleniom stron i od jego określenia zależna będzie kontynuacja realizacji umowy w tym okresie.

Komunikat Prasowy

Viterra (poprzednio: Glencore) jest liderem na rynku produktów rolnych w tym m.in. zbóż, nasion oleistych, cukru, ryżu i jest obecna na wszystkich najważniejszych rynkach importowych i eksportowych na świecie.

Źródło: ISBnews

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.

    Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle

    Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.

    Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania

    Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.

    W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.