PGE Baltica rozpoczyna nowy etap projektowania dla morskiej farmy wiatrowej Baltica 1

PGE Baltica, spółka z Grupy PGE, wybrała projektanta geotechnicznego oraz konstrukcyjnego dla etapu rozpoznania podłoża inwestycji EWB1 w ramach Projektu Baltica 1 na obszarze morskiej farmy wiatrowej i trasie kabla eksportowego. Umowa została zawarta z firmą Gavin and Doherty Geosolutions z Irlandii.

Umowa z Gavin and Doherty Geosolutions – nowy wymiar projektu Baltica 1

W ramach podpisanej umowy, irlandzka firma będzie odpowiedzialna za nadzór i realizację badań geofizycznych oraz geotechnicznych. Te prace pozwolą na szczegółowe rozpoznanie podłoża przyszłej inwestycji. Prace obejmą nie tylko teren przyszłej farmy wiatrowej MFW Baltica 1, ale także trasę kabla eksportowego, zapewniając solidne fundamenty dla dalszych etapów projektowych.

Cele i zakres badań geotechnicznych dla Baltica 1

Morskie badania geotechniczne są kluczowe dla oceny warunków podłoża, na którym staną turbiny wiatrowe. Szczegółowa analiza gruntów dna morskiego pozwoli na opracowanie optymalnych fundamentów dla turbin, co jest niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa i trwałości całej konstrukcji.

Czytaj więcej o zawarciu umowy przez PGE i Orsted na transport i instalację morskich stacji transformatorowych

Przyszłość energetyki na Bałtyku: Projekt Baltica 1

Projekt MFW Baltica 1, mający na celu wygenerowanie około 0,9 GW energii, jest jednym z trzech ambitnych przedsięwzięć realizowanych przez Grupę PGE na Morzu Bałtyckim. Inwestycja, położona około 80 km od brzegu w rejonie Łeby, ma już za sobą rok intensywnych badań i posiada wszelkie niezbędne pozwolenia do rozpoczęcia kolejnych etapów przygotowań. PGE Baltica planuje uruchomienie farmy po 2030 roku, co stanowi ważny krok w kierunku zwiększenia udziału odnawialnych źródeł energii w Polsce.

Rozwój morskiej energetyki wiatrowej w Polsce

PGE wspólnie z Ørsted kontynuuje także prace nad projektami Baltica 2 i 3, które razem stworzą kompleksową Morską Farmę Wiatrową Baltica o łącznej mocy 2,5 GW. Zakończenie budowy etapu Baltica 2 jest przewidywane do końca 2027 roku, a Baltica 3 – do 2030 roku.

Źródło: PGE

https://portalstoczniowy.pl/category/offshore/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski