PKN Orlen uruchamia nawodne stacje

PKN Orlen z początkiem maja uruchomi nawodne stacje tankowania na Mazurach, nad Zalewem Zegrzyńskim oraz nad morzem, co na pewno ucieszy miłośników żeglarstwa i sportów motorowodnych. Oprócz sprzedaży paliwa, na stacjach znajdziemy również produkty spożywcze oraz akcesoria do łodzi.

Wszystko to oferowane jest przy minimalnym wpływie na środowisko, ponieważ stacje zostały wyposażone w rozwiązania techniczne, które zapobiegają m.in. rozlaniu paliwa do wody.

Wodne stacje paliw PKN Orlen cieszą się popularnością od ponad 20 lat, ponieważ pozwalają na bezpośrednie tankowanie łodzi z dystrybutorów na stacjach, co eliminuje konieczność korzystania z kanistrów.

Dodatkowo, w pobliżu nabrzeżnych stacji znajdują się pawilony handlowe, w których można kupić różnego rodzaju produkty spożywcze i przemysłowe, a także podstawowe akcesoria do łodzi motorowych. Klienci mogą płacić za towary gotówką, kartą płatniczą lub korzystając z aplikacji mobilnej ORLEN Pay. Stacje akceptują również programy flotowe ORLEN oraz VITAY.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/konferencja-naukowa-bezpieczenstwo-energetyczne-filary-i-perspektywa-rozwoju/

Stacje paliw ORLENU są zbudowane z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, takich jak system 24-godzinnego zdalnego pomiaru i wykrywania wycieków, stacje są całkowicie bezpieczne dla gruntów i wód. Specjalne przeciwrozlewowe rękawy sorbcyjne zatrzymują nawodne rozlewy paliwa lub olejów, a hermetyczny system odsysania par zapobiega wydostaniu się oparów do atmosfery. W przypadku ewentualnego wycieku, wodne stacje paliw posiadają niezbędne środki potrzebne do jego neutralizacji.

Wodne stacje paliw ORLENU to idealne rozwiązanie dla miłośników sportów wodnych, którzy cenią sobie wygodę i ekologię. Klienci korzystający z usług stacji będą zadowoleni z możliwości tankowania swoich łodzi oraz robienia zakupów w jednym miejscu.

Źródło: PKN Orlen/JB

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Aluminiowy katamaran Cumulus rozpoczął służbę na Bałtyku

    Aluminiowy katamaran Cumulus  rozpoczął służbę na Bałtyku

    Stocznia JABO z Gdańska oraz biuro projektowe Seatech Engineering zrealizowały projekt specjalistycznej jednostki przeznaczonej do obsługi sieci pomiarowej IMGW na Morzu Bałtyckim. Aluminiowy katamaran Cumulus (SE-216) został zaprojektowany i zbudowany z myślą o utrzymaniu boi meteorologicznych.

    Kontrakt IMGW i zakres projektu

    W cieniu dużych programów w przemyśle okrętowym często umykają projekty o mniejszej skali, lecz nie mniej istotne z punktu widzenia kompetencji krajowego przemysłu stoczniowego. To właśnie one pokazują, że polskie stocznie i biura projektowe potrafią nie tylko realizować zadania seryjne, ale również odpowiadać na wyspecjalizowane potrzeby instytucji państwowych, wymagające precyzyjnego podejścia projektowego i ścisłej współpracy z użytkownikiem końcowym.

    Dobrym przykładem takiego przedsięwzięcia jest realizacja jednostki przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Projekt ten połączył kompetencje gdańskiej stoczni JABO oraz biura projektowego Seatech Engineering, pokazując, że krajowy przemysł potrafi skutecznie realizować wyspecjalizowane jednostki robocze na potrzeby administracji państwowej i badań morskich.

    Aluminiowy katamaran Cumulus w służbie na Bałtyku / Portal Stoczniowy
    Fot. Seatech Engineering

    Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej IMGW podpisał kontrakt na budowę jednostki szkoleniowo-eksploatacyjnej przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Za budowę odpowiadała gdańska stocznia JABO, natomiast dokumentację projektową opracowało biuro Seatech Engineering.

    Umowę na realizację jednostki podpisano 24 maja 2023 roku. Termin przekazania jednostki zaplanowano na kwiecień 2025 roku. Projektowanie powierzono Seatech Engineering na mocy odrębnego kontraktu zawartego 20 lipca 2023 roku.

    Współpraca stoczni i biura projektowego

    W informacji opublikowanej na stronie Seatech Engineering odniesiono się do współpracy pomiędzy stocznią JABO a biurem projektowym odpowiedzialnym za dokumentację jednostki. Jak wskazywał Jan Wierzchowski, właściciel JABO Shipyard, wybór Seatech Engineering jako głównego projektanta poprzedziła seria spotkań związanych z dopasowaniem koncepcji jednostki do potrzeb IMGW. W jego ocenie połączenie doświadczeń obu podmiotów pozwoliło na realizację jednostki spełniającej oczekiwania zamawiającego oraz potwierdziło kompetencje stoczni w zakresie budowy wyspecjalizowanych jednostek roboczych.

    W tym samym materiale Adam Ślipy, prezes Seatech Engineering, zwracał uwagę na specyfikę projektowania niewielkich katamaranów roboczych. Podkreślono konieczność szczególnej kontroli sztywności skrętnej konstrukcji oraz rygorystycznego nadzoru masy już od etapu koncepcyjnego, ze względu na wysoką wrażliwość tego typu jednostek na rozkład ciężaru.

    Charakterystyka jednostki Cumulus

    Projekt SE-216 obejmuje aluminiowy katamaran Cumulus o długości 17 metrów i szerokości 9,2 metra. Jednostka została wyposażona w rozległy pokład roboczy na rufie, umożliwiający prowadzenie prac związanych z obsługą i utrzymaniem boi pomiarowych rozmieszczonych na Bałtyku.

    Autonomiczność jednostki określono na cztery dni, co pozwala na realizację zadań w promieniu do 400 mil morskich. Załoga katamaranu stanowi cztery osoby. Jednostka została zaprojektowana jako platforma wyspecjalizowana, dedykowana do pracy w ramach morskiej sieci pomiarowej IMGW.

    Nadzór klasyfikacyjny

    Projektowanie i budowa jednostki realizowane były pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., który pełnił funkcję towarzystwa klasyfikacyjnego dla całego przedsięwzięcia.

    Źródło: Seatech Engineering