Rekordowy rok w przeładunkach morskich PG Eksploatacji S.A.

Operator portowy Port Gdański Eksploatacja S.A. finalizuje rok z rekordowymi wynikami w przeładowanych towarach. Spółka ma szansę zakończyć ten rok na poziomie 6,5 mln ton przeładunków, czyli ponad dwukrotnie wyższym wynikiem w porównaniu z zeszłym rokiem. Wpływ na wynik ma wojna w Ukrainie i embargo na surowce energetyczne.

W ciągu 11 miesięcy 2022 roku spółka przeładowała łącznie 6 mln ton ładunków, w tym m.in. drewno, (200 tys. ton), drobnicę (1,2 mln ton), zboża (416 tys. ton), węgiel i koks (3,6 mln ton), rudę żelaza (170 tys. ton). Największe wzrosty zanotowano w węglu (wzrost o 295%) i drewnie (wzrost o 902%). Spółka rozpoczynała ten rok z przeładunkami na poziomie 150 tys. ton miesięcznie, a zakończy go osiągając wynik blisko 950 tys. ton miesięcznie. Łącznie przeładowano w spółce ponad 650 tys. ton towarów z Ukrainy, w tym blachę w kęsach, kęsy, rudę żelaza i surówkę. 

W odpowiedzi na potrzeby związane z importem węgla do naszego kraju zwiększamy powierzchnię placów składowych, jak również inwestujemy w mobilny sprzęt przeładunkowy, co bezpośrednio przekłada się na zwiększone możliwości przeładunkowe i szybkość operacji.

Paweł Nowak, prezes PG Eksploatacja S.A.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/rzad-chce-przyjac-plan-zagospodarowania-wod-wewnetrznych-portu-w-darlowie-w-ii-kw/

W lutym br. na terenie Dworca Drzewnego rozpoczął pracę pierwszy z trzech żurawi portowych, zakupionych przez PGE S.A. – Liebherr LHM – 550. W czerwcu i sierpniu 2023 na nabrzeże trafią kolejne dwa żurawie LHM – 550. Inwestycje w sprzęt przeładunkowy znacząco zwiększyły i zwiększą w przyszłości możliwości przeładunkowe spółki. 

Blokada portów ukraińskich, wprowadzone embargo na surowce energetyczne sprowadzane z Rosji przy jednoczesnej potrzebie zapewnienia ciągłości dostaw surowców z innych kierunków drogą morską sprawiły, że PGE S.A. przyjęła na siebie ciężar obsługi wzmożonego potoku ładunków 24h/ 7 dni w tygodniu. W ciągu 11 miesięcy 2022 roku spółka przeładowała łącznie 3,6 mln ton węgla, co stanowi 295% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Absolutnie rekordowy był listopad, w którym przeładowano ponad 750 tys. ton tego surowca. 

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/fincantieri-zbuduje-nowy-okret-oceanograficzny/

 To był dla nas wyjątkowo wymagający rok w trakcie, którego wspólne zrealizowaliśmy ponadprzeciętny wynik. Dzięki wytężonej pracy całego zespołu w tym roku podwoiliśmy nasze przeładunki i każdego miesiąca bijemy kolejne rekordy.

Paweł Nowak, prezes PG Eksploatacja S.A.

Tylko w tym roku ze względu na obecną sytuację geopolityczną i potrzebę składowania węgla na terenie operatora PG Eksploatacja S.A., ZMPG S.A. wykonał utwardzenia dodatkowych powierzchni pod place składowe o łącznej powierzchni 100 000,00 m2 jak również modernizację istniejącej infrastruktury kolejowej o łącznej długości 1367,00 m.b. W ramach współpracy ZMPG i PGE aktualnie trwają prace mające na celu utwardzenie kolejnych 42 000,00 m2. terenów. Łączna wartość inwestycji spółki w place składowe to 11,7 mln zł. 

Źródło: Port Gdańsk

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski