Po przedłużającym się sporze prawnym o odszkodowanie między właścicielem statku, Shoei Kisen, a władzami Kanału Sueskiego, aresztowany statek mógł opuścić kanał 7 lipca. Następnie spędził pięć dni w Port Saidzie, gdzie przeszedł przegląd klasowy przeprowadzony przez American Bureau of Shipping (ABS), po czym 12 lipca wyruszył do portu w Rotterdamie.
Evergreen poinformował w zeszłym tygodniu, o konieczności poruszania się statku z mniejszą prędkością, w celu przestrzegania wpisanych ograniczeń w jego certyfikacie bezpieczeństwa. W związku z tym podjęto decyzję o rezygnacji z zawinięcia kontenerowca do portu w Hamburgu ze względu na obawy dotyczące bezpieczeństwa nawigacji.
„ABS dokonał wstępnych oględzin statku przed jego wypłynięciem z Egiptu, zwracając uwagę na elementy, które będą wymagały przyszłej naprawy. ABS, we współpracy z administracją państwa bandery, wydał krótkoterminowe certyfikaty na rejs do Rotterdamu i kontynuuje współpracę z właścicielami w zakresie planu napraw” – poinformował rzecznik ABS.
Przedwczoraj statek mijał Tunis, zmierzając na zachód z prędkością 11,8 węzła, a wejście do portu w Rotterdamie, jest przewidziane na 25 lipca.
Autor: MD