Zwodowanie kadłuba jest trzecim kamieniem milowym w konstrukcji Honfleur, po pierwszym cięciu stali w marcu i położeniu stępki w sierpniu tego roku. Od momentu jej położenia 118 dużych stalowych sekcji kadłuba zostało zespawanych na pochylni. Wypełniony kadłub zawiera już wszystkie główne urządzenia statku, w tym układ napędowy LNG – wynika z oświadczenia Brittany Ferries.
W sumie Honfleur pomieści do 1 680 pasażerów i będzie posiadał 261 kabin, dwa kina, restauracje, sklepy i szereg przestronnych lóż pasażerskich. Zwodowanie jednostki oznacza początek kolejnej fazy budowy statku. W ciągu nadchodzących tygodni i miesięcy dwa gigantyczne bloki nadbudówki zbudowane w Gdańsku zostaną zainstalowane za pomocą dźwigów, a następnie nastąpi montaż wnętrz promu. Później statek przejdzie serię testów na morzu, co pozwoli sprawdzić funkcjonowanie każdego systemu na pokładzie. Ostatecznie pierwsi pasażerowie wejdą na pokład jednostki latem 2019 roku.
[powiazane1]
Honfleur będzie najbardziej ekologicznym statkiem regularnie działającym na Kanale La Manche. Będzie to możliwe dzięki unikalnemu projektowi, według którego budowany jest ten statek. Według armatora, spalanie paliwa silnikowego będzie odbywać się bez emisji siarki oraz przy znacznie zredukowanej emisji cząstek stałych oraz dwutlenku węgla.
Powstałe w 1972 roku przedsiębiorstwo Brittany Ferries operujące flotą 12 promów działających pomiędzy Francją i Wielką Brytanią, Hiszpanią i Wielką Brytanią oraz pomiędzy portami na terenie Irlandii i Hiszpanii. Oprócz Honfleur firma zamówiła dwie kolejne, jeszcze większe jednostki, które mają zostać dostarczone na początku 2021 i w połowie 2022 roku.
Podpis: km