Grupa Lotos miała wstępnie 1,1 mld zł zysku netto w IV kw. 2021 r. 

Grupa Lotos odnotowała skonsolidowany oczyszczony wynik EBITDA LIFO w wysokości 1,48 mld zł i skonsolidowany zysk netto na poziomie 1,1 mld zł w IV kw. 2021 r. według szacunkowych danych, podała spółka.
„Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 10,64 mld zł.
Szacunkowy skonsolidowany zysk operacyjny wg LIFO powiększony o amortyzację i po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych („oczyszczony EBITDA LIFO”): 1,48 mld zł, w tym:
a. szacunkowy oczyszczony EBITDA LIFO segmentu produkcji i handlu: 0,91 mld zł,
b. szacunkowy oczyszczony EBITDA LIFO segmentu wydobywczego: 0,58 mld zł.
Szacunkowy skonsolidowany wynik netto: 1,1 mld zł” – czytamy w komunikacie
Jednocześnie spółka poinformowała, że w omawianym okresie na raportowany skonsolidowany wynik operacyjny wpływ będzie miał efekt LIFO w wysokości 0,3 mld zł (podwyższający wynik raportowany).
Grupa Lotos planuje publikację raportu za 2021 r. na 16 marca 2022 r.
Źródło: ISBnews

-
Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.
W artykule
Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej
Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.
Kontekst incydentu
Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.
Deklaracje Teheranu
Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.
Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.











