Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Okręt desantowy LPD dla indonezyjskiego przemysłu stoczniowego [WIDEO]

Indonezyjska stocznia PT PAL, krótko po tym jak zdobyła kontrakt na budowę kolejnej pary okrętów desantowych LPD typu Tarlac, odniosła kolejny sukces w tym segmencie rynku zbrojeniowego.

Umowa, dotycząca sprzedaży okrętu desantowego-doku (LPD), podpisana 1 lipca 2022 roku, była częścią łącznie sześciu umów pomiędzy Indonezją a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi podpisanych podczas wizyty indonezyjskiego prezydenta Joko Widodo w Abu Dhabi.

PT PAL zaoferował swój projekt LPD, ministerstwu obrony ZEA w 2020 roku w odpowiedzi na Request for Information wydany kilku międzynarodowym stoczniowcom. Wybrany projekt to 163-metrowy wariant LPD firmy PT PAL, który jest dłuższy niż wariant zamówiony przez Filipiny w czerwcu 2022 r. i jest bliższy projektowi oferowanemu przez PT PAL w celu spełnienia wymagań malezyjskiego programu Royal Malaysian Navy’s Multi-Role Support Ship (MRSS).

Nowy emiracki desantowiec ma mieć wyporność około 12 500 ton, szerokość 24 m., zanurzenie 6 m., będzie w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 18 węzłów a jego prędkość ekonomiczna wyniesie 15 węzłów. Dodatkowa długość zaowocuje dłuższym lądowiskiem dla 3 średnich śmigłowców oraz hangarem wystarczająco dużym, aby pomieścić 2 średnie śmigłowce. Okręt ma mieće konfigurowalne wnęki na ładunki użyteczne, oraz zautomatyzowany system wodowania i odzyskiwania dla Rigid Hull Inflatable Boats (RHIB) i łodzi desantowych.

Uzbrojenie jednostki może się składać z różnych systemów uzbrojenia, np. z armaty kalibru 76 mm, zdalnie sterowanych stanowisk artyleryjskich kalibru 20-30 mm lub systemów przeciwrakietowych, wielkokalibrowych karabinów maszynowych i innych.

Autor: TW

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Visited 1 times, 1 visit(s) today
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.

    Nowa generacja jednostek patrolowych

    Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.

    Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.

    Dostawa Rajah Sulayman i plany dalszej rozbudowy floty

    Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.

    Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.

    Wzmocnienie sił morskich Filipin

    Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.