Statki te zostaną zbudowane w Shimonoseki Shipyard & Machinery Works, a ich zakończenie i przekazanie planowane jest na koniec 2022 r. od początku 2023 r. Ferry Sunflower Limited z siedzibą w Oita będzie obsługiwać promy na trasie Osaka-Beppu.
Promy będą miały długość około 199,9 m i szerokość 28,0 m, a ich tonaż brutto wyniesie około 17 300 ton. Będą miały maksymalną przewidzianą pojemność dla 763 pasażerów i nośność dla około 136 13-metrowych ciężarówek i 100 samochodów osobowych. Główną jednostka napędową będzie wysokowydajny silnik dwupaliwowy, zdolny do pracy zarówno na skroplonym gazie ziemnym (LNG), jak i ciężkim oleju typu A, pierwszy taki na japońskim promie. Silniki te zapewnią wyjątkową efektywność środowiskową, dzięki redukcji emisji dwutlenku węgla o 20 proc. w porównaniu do istniejących statków i praktycznie wyeliminowaniu emisji tlenku siarki, zmniejszając obciążenie środowiska.
Zdolność przewozowa ciężarówek została również znacznie zwiększona w porównaniu z istniejącymi jednostkami. Promy zaspokoją potrzebę zmiany transportu i będą stanowić ewolucję w swobodnym rejsie, z relaksującymi i otwartymi przestrzeniami publicznymi, w tym rozbudowaną łazienką i restauracją oraz atrium rozciągającym się na trzy piętra.
W przyszłości Mitsubishi Shipbuilding będzie nadal budować statki pasażerskie i transportowe. Firma dostarczać będzie technologie mniej szkodliwe dla środowiska, będzie współpracować z klientami w celu rozwiązania ich różnorodnych wyzwań, ożywienia transportu morskiego i przyczyniać się do ochrony środowiska.
Źródło: Sea News