Kajakowe świry w podróży przez polskie wybrzeże

Zdecydowani na niezwykłe wyzwanie, drużyna „Kajakowe Świry” wyruszyła ze Świnoujścia, z zamiarem przepłynięcia całego polskiego wybrzeża na kajakach. Ten charytatywny spływ o nazwie „Morskie Wiosłowanie – Celem Pomaganie” jest wyjątkowym projektem, nad którym patronat objął Komendant Morskiego Oddziału Straży Granicznej kontradm. SG Andrzej Prokopski.

1 czerwca, w asyście jednostki pływającej SG-214 z Pomorskiego Dywizjonu Straży Granicznej, z portu w Świnoujściu wyruszyła grupa nieustraszonych kajakarzy. Głównym celem tej wyjątkowej wyprawy jest zebranie funduszy na zakup zaawansowanych okularów lektorskich dla Szymona, bliskiego przyjaciela uczestników, który stracił zdolność widzenia. Każdy przebyty kilometr, każda pokonana fala i każde uderzenie wiosłem – łącznie do pokonania jest niemal 250 morskich mil – wszystko to ma jeden cel: pomóc Szymonowi ponownie dostrzec świat w pełnej gamie barw.

Szymon marzy o odzyskaniu wzroku, który stracił w wyniku przewlekłej choroby – cukrzycy. Niestety, współczesna medycyna nie jest jeszcze w stanie mu pomóc. Istnieje jednak alternatywa – nowoczesne Okulary Lektorskie OrCam My eye 2.0, Orcam MyEye 2.0 to rewolucyjne, kompaktowe rozwiązanie rozmiaru pendrive. To niewielkie urządzenie, przeznaczone dla osób niewidomych i niedowidzących, może być dyskretnie przymocowane, za pomocą niewielkiego uchwytu magnetycznego do praktycznie każdych okularów. Dzięki zaawansowanej technologii OCR (ang: Optical Character Recognition), OrCam MyEye 2.0 rozpoznaje i odczytuje na głos tekst drukowany z niespotykaną dokładnością, rozpoznaje twarze, identyfikuje produkty i wiele więcej. Niewielkie, dyskretne urządzenie zwiększające niezależność – odczyta na głos np., kartę dań w restauracji lub rozpozna kod kreskowy w sklepie.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/ciesnina-kerczenska-rosja-obawia-sie-o-bezpieczenstwo-wprowadza-ograniczenia-dla-statkow/

Aby osiągnąć ten cel, organizatorzy muszą zebrać 25 tys. zł. Każdy może pomóc, a zbiórka jest dostępna na stronie zrzutka.pl. Do patronów akcji, oprócz Komendanta MOSG, dołączają także Minister Sportu i Turystyki oraz Wojewoda Pomorski. Wszyscy razem, kajak po kajaku, pracujemy nad stworzeniem lepszego świata dla Szymona.

Dodając swoje osobiste uwagi, chciałbym podkreślić, jak ważne jest dla mnie to przedsięwzięcie. Jako osoba, która również żyje z cukrzycą typu I insulinozależną od ponad 30 lat, rozumiem trudności i wyzwania, jakie niesie ta choroba. Mimo iż codzienna walka z cukrzycą typu I nie wpłynęła na zaburzenia mojego wzroku tak jak u Szymona, jestem świadom, jak trudne może być życie z takim utrudnieniem. Każdy dzień z takim ograniczeniem to wielkie wyzwanie, które zdaję sobie sprawę, Szymon musi stawić czoła.

Z wielkim zaangażowaniem i determinacją dołączam do tej istotnej inicjatywy. Moje własne doświadczenia z cukrzycą nauczyły mnie pokory i zrozumienia dla wyzwań, które nasze zdrowie może stawiać przed nami.

Zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w tej zbiórce. Każda wpłata, nawet najmniejsza, przybliża nas do celu. Pamiętajcie, razem możemy więcej. Podczas gdy odważni kajakarze pokonują morskie fale wzdłuż polskiego wybrzeża, pokazujemy, że nie ma rzeczy niemożliwych, a wsparcie innych jest najpiękniejszym dowodem solidarności.

Autor: Mariusz Dasiewicz

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski