Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Kolejne kraje zamykają porty dla rosyjskich statków 

Estonia i Bułgaria to kolejne kraje Unii Europejskiej, które zamknęły swoje porty dla rosyjskich statków. Wcześniej podobny zakaz wydały Włochy, Belgia i Rumunia, zgodnie z pakietem sankcji nałożonych przez Unię Europejską na Rosję za inwazję na Ukrainę.

Porty w Estonii zamknięte są od niedzieli – podało tamtejsze publiczne radio i telewizja ERR, powołując się na ministerstwo spraw gospodarczych i infrastruktury. Szef resortu Taavi Aas powiedział, że Europa rewiduje swoją działalność gospodarczą i staje się coraz bardziej niezależna od Rosji, gdy „Kreml nie pokazuje sygnałów zakończenia agresji”.

Zakaz dotyczy też rosyjskich jednostek, które zmieniły banderę po 24 lutego, czyli po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Nie będzie zaś obowiązywał wobec statków potrzebujących pomocy, ale o tym będą decydować policja i straż graniczna.

Także w Bułgarii wszedł w życie zakaz przyjmowania w portach morskich i rzecznych rosyjskich jednostek, także tych, które ostatnio zmieniły banderę.

Źródło: PAP

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Stocznia CRIST zakończyła budowę kadłuba dla norweskiej stoczni

    Stocznia CRIST zakończyła budowę kadłuba dla norweskiej stoczni

    Stocznia CRIST S.A. zakończyła budowę i przekazała norweskiej stoczni Ulstein Verft kadłub statku serwisowego NB323. Konstrukcja o masie około 2000 ton została przygotowana pod napęd diesel–elektryczny.

    Jednostka będzie wykonywać zadania serwisowe na farmach offshore. NB323 to kolejne zlecenie CRIST dla norweskiego odbiorcy – wcześniej w Gdyni zbudowano m.in. kadłub NB322.

    Kontynuacja współpracy CRIST z Ulstein Verft

    W oficjalnym komunikacie stocznia CRIST podkreśliła:

    Projekt ten to kolejny rezultat udanej współpracy pomiędzy CRIST a Ulstein Verft, w ramach której powstały również jednostki takie jak NB322.

    Stocznia zaznaczyła również, że sukces budowy był możliwy dzięki pracy doświadczonego zespołu:

    Serdecznie dziękujemy wszystkim pracownikom i partnerom za zaangażowanie, profesjonalizm i współpracę, dzięki którym możliwa była realizacja tego projektu. Wspólnie rozwijamy innowacje i umacniamy pozycję polskiego przemysłu stoczniowego.

    CRIST od lat pozostaje jednym z kluczowych wykonawców kadłubów dla jednostek serwisowych wykorzystywanych na morskich farmach wiatrowych, a kolejne zlecenia dla Ulstein Verft potwierdzają stabilność i rozwój współpracy polsko–norweskiej.