W niedzielny poranek doszło do niecodziennego incydentu z udziałem zabytkowego okrętu podwodnego z czasów II wojny światowej. USS Cod, jednostka-muzeum należąca niegdyś do US Navy, zderzyła się z zacumowanym lodołamaczem Straży Przybrzeżnej USA – USCG Morro Bay.
W artykule
Incydent podczas holowania USS Cod w Cleveland
Do kolizji doszło około godziny 11:30, gdy holownik Manitou holował USS Cod z portu w Cleveland do stoczni Donjon Shipbuilding w Erie, w stanie Pensylwania. Okręt-muzeum ma przejść planowaną renowację. Dane AIS wskazują, że w chwili zdarzenia lodołamacz Morro Bay znajdował się około 100 metrów od stałego miejsca postoju Coda, w wąskim basenie portowym Cleveland.
Morro Bay to lodołamacz typu Bay, zaprojektowany do pracy w zimowych warunkach na wodach Wielkich Jezior. W wyniku kolizji jednostka odniosła jedynie powierzchowne uszkodzenia. Przyczyny kolizji są obecnie przedmiotem śledztwa. Straż Przybrzeżna wezwała operatorów jednostek pływających do zachowania szczególnej ostrożności – nie tylko wobec zwiększonego ruchu na wodach, ale także względem falochronów, linii brzegowej i innych zacumowanych statków.
Ex-USS Cod w drodze na remont
Holowanie USS Cod zostało tylko nieznacznie zakłócone — po krótkiej przerwie jednostka kontynuowała przejście do Erie, gdzie zaplanowane są prace renowacyjne.
Okręt-muzeum USS Cod to okręt podwodny typu Gato, który wszedł do służby w 1943 roku. W czasie wojny odbył siedem skutecznych patroli na Pacyfiku, zatapiając liczne jednostki wroga, w tym japoński niszczyciel Karukaya. Po zakończeniu działań wojennych służył jako jednostka szkoleniowa, aż do całkowitego wycofania z eksploatacji w 1971 roku.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.