Kontenerowiec potrzebuje dwóch dób na rozładunek 6 tysięcy TEU (objętość kontenera) i tyle czasu spędził w porcie. – Zawijanie tak dużych jednostek to sygnał potwierdzający zasadność nowej inwestycji Portu Gdynia jaką jest przebudowa portowej obrotnicy nr 2 – mówił Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Trwająca właśnie przebudowa portowej obrotnicy pozwoli na obsługę w gdyńskich terminalach kontenerowych statków o długości ponad 400 metrów – przekonuje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
– Kolejnym etapem będzie powiększenie głębokości toru podejściowego oraz poszczególnych basenów portowych do 15,5 metra. Nowa obrotnica umożliwi zawijanie do gdyńskiego portu statków kontenerowych obsługujących bezpośrednie połączenia oceaniczne z portami azjatyckimi i, mam nadzieję amerykańskimi. Wykorzystamy szanse jakie daje nam rynek i w konsekwencji zwiększymy ilości przeładowanych kontenerów – dodaje Meller.
Zeszły rok był dla Portu Gdynia S.A. rekordowym, jeśli chodzi o całościowy przeładunek. W 2017 r. przeładowano 21 225 ton ładunków, zaś dynamika wzrostu przeładunków wyniosła 8,6 proc. Duże wzrosty zanotowano także w zakresie tonażu jednostek, które zawijały do portu. W ub.r. do Portu Gdynia zacumowało 3 540 statków.
Źródło: ŁP