Kulisy pracy na promach Polferries [WIDEO]

Kulisy pracy na promach Polferries przedstawił jeden z polskich Youtuberów, prowadzących kanał „Do Roboty” oraz Iwona Blecharczyk prowadząca kanał „Trucking Girl”. 

Odcinek nagrany na promie Nova Star bardzo szczegółowo obrazuje jak wygląda praca na mostku nawigacyjnym, w maszynowni jednostki oraz w części hotelowej. Dowiadujemy się czy i jakie kwalifikacje trzeba mieć, by dowodzić ro-paxami, ilu pasażerów mieści największa jednostka we flocie Polferries oraz jak napędzany jest statek. 

Tytuł odcinka mówiący o hotelu na morzu jest bardzo trafiony. Jednak taki hotel musi być w pełni autonomiczny i co najważniejsze – bezpieczny. O te wszystkie aspekty oraz komfort podróży dba kilkadziesiąt osób.

Mając na uwadze, że Polferries pływa ro-paxami, zabrakło nam nieco informacji o jednym z najważniejszych działalności armatora do których należą: przewóz ładunków i pojazdów ciężarowych, ich rozmieszczenie, zabezpieczenie na czas podróży, informacji ile i jakie pojazdy można zabrać na prom Nova Star.

Nieco więcej o tym mówiła w swoich materiałach Iwona Blecharczyk, która płynęła z Polferries przed kilkoma miesiącami. Prowadząca kanał „Trucking Girl” skorzystała z usług przewozowych polskiego armatora, publikując kulisy pracy na statku.

Źródło: Polferries

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski