Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Leonardo dostarczy Indonezji system artyleryjski Marlin 40

Artyleryjski zdalnie sterowany system Marlin 40 firmy Leonardo będzie głównym uzbrojeniem 2 szybkich łodzi patrolowych PC60, budowanych obecnie w stoczni PT Caputra Mitra Sejati.

Wariant Independent Line of Sight (ILOS) będzie stanowił wyposażenie szybkich łodzi patrolowych typu PC60 Indonezyjskiej Marynarki Wojennej oraz okrętów desantowych (LST). Armaty będą pochodzić z zamówienia w 2021 roku na 4 systemy tego typu dla 2 jednostek PC60 i dwóch czołgowych okrętów desantowych (LST) typu Teluk Bintuni. Zarówno PC60 jak i LST będą wyposażone w wariant Marlin 40 Independent Line of Sight (ILOS), czyli najbardziej zaawansowany wariant wieży. 

Marlin 40 to w pełni zdigitalizowany system. Jest lekki, kompaktowy i łatwy do zintegrowania. Oznacza to, że wieżyczka może być zintegrowana na wszystkich typach platform morskich jako podstawowy lub pomocniczy system obronny. Zdolny do obrony przeciwlotniczej i zwalczania celów powierzchniowych, system ma zasięg ponad czterech kilometrów i może być zintegrowany ze wszystkimi obecnie dostępnymi systemami zarządzania walką (CMS).

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/kuter-patrolowy-us-navy-ratuje-zaloge-plonacej-lodzi-sluzacej-do-przemytu-narkotykow/

Wybrany przez indonezyjską marynarkę wojenną wariant ILOS Marlin 40 to wysoce skuteczny system precyzyjnego rażenia, który może działać autonomicznie za pośrednictwem lokalnej konsoli sterującej. Konsola ta gromadzi i przetwarza dane o celu otrzymane z własnego dedykowanego systemu elektrooptycznego wieżyczki, zewnętrznych systemów kontroli ognia oraz danych okrętowych, zapewniając precyzję przy jednoczesnym uwzględnieniu poziomu redundancji. Elektrooptyczny celownik może obracać się niezależnie od linii ognia, aby zapewnić panoramiczny nadzór poprzez wysoce precyzyjny zestaw czujników składający się z kamery światła dziennego, kamery podczerwieni (IR) i laserowego dalmierza.

Najnowszy kontrakt jest kontynuacją współpracy Leonardo z Indonezyjską Marynarką Wojenną, która wcześniej wybrała tę firmę jako głównego dostawcę w zakresie artylerii morskiej. Obecnie 38 indonezyjskich okrętów korzysta z systemów uzbrojenia Leonardo. W uzytkowaniu znajdują się produkowane przez Leonardo systemy Marlin 30Marlin 40 Twin Barrel oraz 76mm/62 SuperRapid

Marlin 40 jest najnowszym elementem oferty systemów artylerii morskiej produkcji Leonardo i został zakupiony przez 30 flot na całym świecie. Leonardo oferuje również Marlin 30 w trzech wariantach: RC (Remotely-Controlled), COAX (Coaxial Electro-Optical Sensor Suite) oraz ILOS (Independent Line of Sight). Wybór Marlina 40 dla indonezyjskiej marynarki wojennej wzmacnia obecność Leonardo 

Autor: TDW

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn na półmetku. Program FSRU nabiera tempa

    Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn na półmetku. Program FSRU nabiera tempa

    Budowa lądowej części Programu FSRU przekroczyła półmetek. Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn, realizowany przez GAZ-SYSTEM ze wsparciem Krajowego Planu Odbudowy, wzmocni bezpieczeństwo energetyczne Polski i umożliwi przesył gazu z planowanego terminala FSRU w Zatoce Gdańskiej do centralnej części kraju.

    Postęp prac przy gazociągu Gdańsk–Gustorzyn

    Na lądzie trwają zaawansowane roboty budowlane przy gazociągu Gdańsk–Gustorzyn o długości około 250 kilometrów. Inwestycja składa się z trzech odcinków: Kolnik–Gdańsk (34 km), Gardeja–Kolnik (88 km) oraz Gustorzyn–Gardeja (128 km).

    Za nami niecały rok budowy gazociągów, które połączą terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej z centrum Polski. Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. To strategiczne przedsięwzięcie na rzecz dywersyfikacji dostaw gazu, w 90 procentach wykonywane przez polskie firmy.

    Robert Parafianowicz, dyrektor oddziału GAZ-SYSTEM w Gdańsku

    W ramach części lądowej Programu FSRU do polskich przedsiębiorstw trafiły zamówienia na dostawy i usługi o wartości blisko 1,8 mld złotych.

    Znaczenie inwestycji dla bezpieczeństwa energetycznego

    Program FSRU to jeden z kluczowych elementów infrastruktury, który zwiększy możliwości importowe gazu ziemnego do Polski. Po uruchomieniu terminala regazyfikacyjnego w Zatoce Gdańskiej oraz połączeniu go z gazociągiem Gdańsk–Gustorzyn powstanie nowy punkt wejścia surowca do krajowego systemu przesyłowego.

    🔗 Czytaj więcej: Rekordowy przewiert pod Wisłą na trasie gazociągu Gardeja–Kolnik

    Dzięki tej inwestycji Polska uzyska dodatkowe źródło zasilania, które – obok Baltic Pipe i terminala LNG w Świnoujściu – umożliwi pełne uniezależnienie dostaw od kierunku wschodniego.

    Zaawansowany etap prac budowlanych

    Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn osiągnął półmetek realizacji. Zakończono już połowę robót liniowych, trwa rozwożenie i układanie rur, prace spawalnicze oraz ziemne. W 2025 roku na odcinku Gustorzyn–Gardeja rozpocznie się proces zwracania nieruchomości właścicielom.

    Zakończenie budowy planowane jest na IV kwartał 2026 roku. Wykonawcą robót budowlanych jest konsorcjum firm z grupy ROMGOS z Jarocina, które ma wieloletnie doświadczenie w realizacji inwestycji przesyłowych dla GAZ-SYSTEM.

    Budowa gazociągu to przedsięwzięcie wymagające dużych kompetencji technicznych i zdolności reagowania na zmieniające się warunki w terenie. Dzięki profesjonalizmowi zespołów i doświadczeniu wykonawcy inwestycja przebiega sprawnie i bez zakłóceń.

    Mirosław Papież, kierownik projektu budowy gazociągu Gustorzyn–Gardeja

    Nowoczesne technologie i kluczowe obiekty

    W ramach części lądowej Programu FSRU powstaje piętnaście obiektów naziemnych, w tym dwa o strategicznym znaczeniu dla krajowego systemu przesyłowego. W Gdańsku, na terenie Górek Zachodnich, budowany jest jeden z największych węzłów gazowych w Polsce, który umożliwi bezpieczne wprowadzenie gazu z terminala FSRU do krajowej sieci.

    Zastosowane technologie i systemy nadzoru spełniają najwyższe standardy inżynieryjne i środowiskowe, a proces realizacji inwestycji odbywa się zgodnie z uzyskanymi decyzjami administracyjnymi i harmonogramem zatwierdzonym przez inwestora.

    🔗 Czytaj też: Terminal FSRU: GAZ-SYSTEM rozpoczął prace w Zatoce Gdańskiej

    Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn to strategiczny element programu dywersyfikacji dostaw gazu do Polski. W połączeniu z planowanym terminalem FSRU w Zatoce Gdańskiej stworzy nowy filar bezpieczeństwa energetycznego kraju i umożliwi dalszy rozwój infrastruktury przesyłowej na północy.

    Budowa tej inwestycji, realizowana w większości przez polskie przedsiębiorstwa, stanowi przykład skutecznego wykorzystania środków Krajowego Planu Odbudowy w sektorze energetycznym.

    Żródło: GAZ-SYSTEM