„Kontynuując współpracę z Polską Żeglugą Bałtycką pokazujemy jak ważne jest dla nas budowanie trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi. Podejmując współpracę z tej rangi firmą gwarantujemy dostępność paliwa i usługę bunkrowania każdego dnia. Równolegle prowadzimy rozmowy z nowymi klientami oraz na bieżąco dostosowujemy naszą ofertę do ich potrzeb. Wszystko to, aby konsekwentnie rozszerzać naszą obecność na rynku morskich paliw żeglugowych” – mówi Cezary Godziuk, prezes Zarządu spółki LOTOS Asfalt.
Paliwo dostarczane przez gdańską spółkę będzie zasilać pięć promów pływających pod logo Polferries. Oferowany przez LOTOS Asfalt produkt to wysokiej jakości paliwo z grupy ULSFO (Ultra Low Sulfur Fuel Oil), które nazywane jest również paliwem alternatywnym lub hybrydowym. Co istotne, zawartość siarki w produkcie nie przekracza 0,1%, a paliwo RMD80 spełnia wymagania Konwencji MARPOL ograniczającej emisję tlenków siarki do atmosfery.
„Pomimo spadku zainteresowania ruchem pasażerskim, Polska Żegluga Bałtycka zapewnia, że rynek cargo nadal przynosi zyski. – Nasze promy są na tyle wydajne, że rynek cargo jest na takim samym poziomie, jak w ubiegłym roku, a przewozy we wrześniu na linii ze Świnoujścia wzrosły nawet o 6%, co potwierdza dalszy rozwój żeglugi. Dlatego też podjęliśmy po raz kolejny współpracę ze spółką LOTOS Asfalt, która oferuje wysokiej klasy paliwo” – mówi Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
LOTOS Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. RMD80 to produkt przeznaczony dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.
Wszystkie pięć promów Polferries pływających na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk – Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund – łączą Świnoujście z Kopenhagą.
LOTOS Asfalt ponadto oferuje klientom szeroką gamę asfaltów: drogowych, modyfikowanych MODBIT, przemysłowych i specjalistycznych. Ostatnimi laty spółka wprowadziła na polski rynek budownictwa drogowego nowatorskie produkty: asfalty modyfikowane z dodatkiem gumy (MODBIT CR), asfalty drogowe WMA oraz asfalty wysokomodyfikowane MODBIT HiMA do budowy nawierzchni długowiecznych. Spółka stale poszerza zakres swoich możliwości poprzez innowacyjny rozwój swojej oferty, dlatego oprócz działalności produkcyjnej prowadzonej w Gdańsku, wykorzystuje potencjał zakładów produkcyjnych w Jaśle oraz Czechowicach-Dziedzicach do produkcji bogatego asortymentu asfaltów specjalnych. W ramach zakładu produkcyjnego EFRA w Gdańsku spółka prowadzi na rzecz Grupy LOTOS pogłębiony przerób ropy naftowej.
Źródło: Grupa Lotos