Marina w Pucku już otwarta. Nowy węzeł wędrówki dla miłośników żeglarstwa

Marina w Pucku już otwarta i gotowa przyjąć miłośników morza i żeglarstwa. Ta inwestycja, realizowana przez doświadczoną spółkę NDI S.A., to kompleks hydrotechniczny spełniający najwyższe standardy zarówno pod względem funkcjonalności, jak i ekologii.

W sercu malowniczego wybrzeża Polski, znajduje się urokliwe miasto Puck. To tutaj, w ujściu rzeki Płutnicy do Zatoki Puckiej, powstała nowa Marina, której otwarcie odbyło się 22 lipca. Projekt ten to nie tylko zwykłe nabrzeże, ale prawdziwy kompleks hydrotechniczny, który stanie się prawdziwym węzłem wędrówki dla miłośników żeglarstwa i morza.

Głównym wykonawcą prac była renomowana spółka NDI S.A., która od lat specjalizuje się w zaawansowanych projektach hydrotechnicznych. Inwestorem tego ambitnego przedsięwzięcia był Puck, z dumą patrzący na rozwijający się potencjał miasta. Umowa na realizację Marina w Pucku została podpisana w sierpniu 2021 roku, a ekipom budowlanym udało się zakończyć roboty trzy miesiące przed planowanym terminem, co świadczy o ich profesjonalizmie i zaangażowaniu.

Cały zakres prac składał się głównie z wykonania elementów w konstrukcji hydrotechnicznej. Począwszy od eleganckiego nabrzeża zamykającego, które będzie spełniać swoją rolę zarówno funkcjonalnie, jak i estetycznie. Niesamowity pomost dojściowy, zapewniający dogodny dostęp do jachtów oraz falochron północny, który zadba o bezpieczeństwo żeglarzy.

Kolejnym ważnym etapem było dostarczenie i montaż pomostów pływających, które umożliwią kotwiczenie jednostek pływających. To właśnie na tych pomostach turyści i żeglarze będą mogli cieszyć się wspaniałymi widokami oraz spokojem i urokiem Puckiej Mariny.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-promowy-w-tym-m-in-nowe-promy-grimaldi-lines-na-trasie/

Budując Marinę w Pucku, społka NDI przywiązywała szczególną uwagę do aspektów ekologicznych. Zastosowano najnowsze technologie przyjazne środowisku, mające na celu minimalizację wpływu na ekosystem Zatoki Puckiej. Wszystkie materiały użyte podczas budowy zostały starannie wyselekcjonowane, aby spełniały najwyższe standardy jakości. Dzięki temu Marina w Pucku nie tylko spełnia wszelkie wymagania funkcjonalne i estetyczne, ale także stanowi przykład odpowiedzialnego podejścia do ochrony środowiska naturalnego. Ta dbałość o ekologię czyni z Mariny w Pucku prawdziwie zrównoważone miejsce, godne uznania i podziwu ze strony miłośników żeglarstwa i natury.

Marina w Pucku została zaprojektowana tak, aby zapewnić żeglarzom najwyższy komfort podczas pobytu. Na pomostach zainstalowano postumenty do poboru energii i wody, które ułatwią załadowanie jednostek i zapewnią dostęp do podstawowych usług. Dodatkowo, znajdą się tam stanowiska wyposażone w profesjonalny sprzęt ratowniczy, drabinki oraz knagi cumownicze, które ułatwią cumowanie jachtów.

Jednym z głównych celów budowy Puckiej Mariny było stworzenie większej liczby miejsc cumowania dla jachtów i białej floty. Dzięki temu, większa ilość turystów i żeglarzy będzie miała okazję odwiedzić urokliwe miasto Puck i cieszyć się jego urokami. Powstało aż 98 nowych miejsc cumowania, co znacząco zwiększa potencjał turystyczny tego regionu.

Inwestycja w Marinie w Pucku była kosztownym przedsięwzięciem, ale dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, ponad 80% kosztów kwalifikowanych zostało pokrytych. To dowód na to, że unijne fundusze są wykorzystywane w sposób efektywny i sprzyjający rozwojowi lokalnych społeczności.

Otwarcie Puckiej Mariny to wyjątkowy moment dla miasta Puck. Ta nowoczesna i funkcjonalna przystań stanie się sercem żeglarstwa na polskim wybrzeżu. Dla miłośników morza, jachtów i morskich przygód, to miejsce pełne możliwości i niezapomnianych chwil.

Źródło: Grupa NDI/MD

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Kacper Dziugan walczy z glejakiem. Trwa zbiórka na leczenie w Niemczech

    Kacper Dziugan walczy z glejakiem. Trwa zbiórka na leczenie w Niemczech

    Redakcja portalu zwraca się do Czytelników z prośbą o wsparcie zbiórki na leczenie Kacpra Dziugana. 19-latek walczy z glejakiem IV stopnia. Kacper jest bratankiem kmdr. Michała Dziugana, oficera Marynarki Wojennej RP, przez lata pełniącego służbę jako dowódca pierwszego niszczyciela min ORP Kormoran oraz 13. Dywizjonu Trałowców.

    Służba na morzu, walka o życie

    Kmdr. Michał Dziugan należy do oficerów dobrze znanych w środowisku Marynarki Wojennej RP. Przez lata odpowiadał za ludzi i okręty, realizując zadania wymagające odpowiedzialności i zaufania do załogi. Dziś najtrudniejszą walkę toczy jego bratanek.

    Kacper w tym roku rozpoczął studia w Krakowie. Po dwóch tygodniach przyszła diagnoza: złośliwy nowotwór mózgu – glejak IV stopnia. Leczenie dostępne w Polsce zostało już wykorzystane, dlatego rodzina zbiera środki na terapię w wyspecjalizowanej klinice w Niemczech zajmującej się leczeniem glejaków.

    Prośba redakcji do środowiska ludzi morza

    Zwracamy się z prośbą o solidarność i pomoc. Wystarczy udostępnienie zbiórki lub symboliczna wpłata – każda forma wsparcia ma znaczenie w sytuacji, w której koszty leczenia przekraczają możliwości rodziny.

    Jak pomóc

    Najprostszą formą wsparcia dla Kacpra jest wejście w link do zbiórki, jej udostępnienie oraz – jeśli to możliwe – wpłata dowolnej kwoty.

    Zbiórka:
    https://www.siepomaga.pl/kacper-dziugan