Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z informacją na temat aktualnych wydarzeń w ramach realizacji projektu „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”.
Postęp prac
Warunki żeglugi
Wprowadzony został obowiązkowy pilotaż dla statków o długości powyżej 50 m, na odcinku od I Bramy Torowej do portu w Szczecinie (Komunikat nr 14 Kapitana Portu Szczecin), rozszerzono także zapis § 56.9 Przepisów Portowych (Komunikat nr 16 Kapitana Portu Szczecin). W związku z rozbiórką odcinka gazociągu DN500, na km 44,460 TWŚ-S od 21 do 22 grudnia został zamknięty akwen o promieniu 500 m na tym kilometrze toru (Komunikat nr 19 Kapitana Portu Szczecin). Prace te nie są prowadzone przez Urząd Morski, w ramach modernizacji toru wodnego do głębokości 12,5 m, tylko w ramach osobnej inwestycji, realizowanej przez GAZ-SYSTEM S.A. Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy. Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W szczególności, prosimy o zwrócenie uwagi na Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.
Źródło: Urząd Morski w Szczecinie