Duński potentat sektora transportu (jeden z największych operatorów kontenerowych) i energii AP Møller-Mærsk A/S oraz niezależny holenderski operator zbiorników paliwowych Koninklijke Vopak NV, zawarły porozumienie o współpracy w zakresie bunkrowania paliwa niskosiarkowego w porcie w Rotterdamie.
Jest to pierwsza wspólna inicjatywa tych podmiotów, która zaspokoi około 20% globalnego popytu Mærska, umożliwiając koncernowi dostarczanie około 2,3 mln ton paliw płynnych rocznie. Umowa zabezpieczy możliwość zaopatrywania statków handlowych Mærska, jak też jednostek innych armatorów, w olej napędowy o znormalizowanej jakości. Stacja bunkrowa Vopak w rotterdamskim terminalu Europoort pozwoli Mærskowi na bezpieczne mieszanie, przechowywanie i obsługę różnych rodzajów paliw, w celu zagwarantowania jego pełnej zgodności z limitem zawartości 0,5% siarki ustalonym przez normy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), które zaczną obowiązywać w 2020 r.
Zobacz też: Prace przy okręcie patrolowym ORP „Ślązak” przebiegają zgodnie z harmonogramem.
Współpraca z potentatem takim jak Mærsk ma stworzyć warunki do umiejscowienia się Vopaka na rynku bunkrowania paliw niskosiarkowych. „Dążymy do tego, aby służyć naszym klientom zgodnie z przepisami IMO w kluczowych hubach paliwowych na całym świecie”, stwierdził Hari Dattatreya, dyrektor ds. paliw olejowych Koninklijke Vopak NV. Z drugiej strony długofalowa współpraca z Vopakiem przygotuje Mærska na zmianę zasad w myśl przepisów IMO po 2020 r., obniżających zawartość siarki w paliwach z 3,5 do 0,5%, co będzie przełomem dla całej branży morskiej.
Podpis: kb
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.