„W DCT Gdańsk nieustannie inwestujemy w przyszłość, więc kiedy ona nadejdzie – podobnie jak w przypadku nowej klasy statków – jesteśmy na to gotowi. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za korzystanie z DCT Gdańsk jako bramy do Europy Wschodniej oraz MSC za powierzenie nam ich nowej flagowej klasy statków, przy obsłudze których dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu usług i niezawodności” – powiedział prezes zarządu DCT Gdańsk Cameron Thorpe.
Największy na świecie kontenerowiec, wybudowany właśnie przez południowokoreańską stocznię Samsung Heavy Industries na zlecenie szwajcarskiego armatora Mediterranean Shipping Company (MSC), w dziewiczy rejs z chińskiego portu Xingang do Europy Północnej wyruszył 8 lipca.
Kontenerowiec o nazwie MSC Gulsun ma 400 metrów długości i 61,5 metra szerokości. Tego typu parametry mają też inne jednostki, ale MSC Gulsun jako jedyny na świecie posiada możliwość ustawiania kontenerów w 24 rzędach, co daje dodatkowo 1500 kontenerów więcej w porównaniu do dotychczasowych światowych rekordzistów. W efekcie MSC Gulsun może zabrać jednorazowo 23000 kontenerów 20-stopowych (TEU).
Gigantyczny kontenerowiec jest pierwszym z jedenastu tego typu jednostek, które mają być dostarczone przez południowokoreańską stocznię w ciągu najbliższych dziewięciu miesięcy.
Fakty o MSC Gulsun
Pojemność: 23,756 TEU (jednostka równoważna pojemności kontenera o długości 20 stóp)
Prędkość: do 21 węzłów
Długość: 399.9 m
Szerokość: 61.5 m
Głębokość: 33.2 m
Zanurzenie: > 16 m
DCT Gdańsk jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.
Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w zasięgu portów Gdańsk – Le Havre.
Podpis ER