Operacja zaplanowana jest na cały tydzień od 12 – 16 października z dniami rezerwowymi do wykorzystania w zależności od warunków pogodowych oraz postępu prac. Na czas prowadzenia prac przygotowawczych przy obiekcie oraz jego neutralizacji będą obowiązywały określone strefy bezpieczeństwa oraz ograniczenia w żegludze na Zalewie Szczecińskim, torze wodnym Szczecin-Świnoujście oraz Zatoce Pomorskiej. W trakcie operacji kursowanie promów na przeprawie promowej Centrum (Promy Karsibór) zostanie czasowo wstrzymane.
W trakcie operacji obowiązywać będą następujące strefy bezpieczeństwa:
Do 2000 m – strefa zagrożenia dla życia i zdrowia.
Do 2500 m – strefa bezwzględnej ewakuacji.
Do 3000 m – strefa zakazu przebywania na przestrzeniach otwartych.
Do 16500 m – strefa niebezpieczna dla ludzi zanurzonych w wodzie.
Informacji dla mediów o zaangażowaniu sił 8. Flotylli Obrony Wybrzeża udziela: Rzecznik Prasowy kmdr ppor. Grzegorz Lewandowski tel. 723-633-973, e-mail: 8fow.rzecznik@ron.mil.pl
Brytyjska bomba lotnicza Tallboy jest to jedna z największych konwencjonalnych bomb (druga w kolejności po bombie Grand Slam) zrzucanych podczas II wojny światowej. Jego masa całkowita to blisko 5400 kg, w tym 2400 kg materiału wybuchowego TORPEX o zwiększonej sile działania (co odpowiada prawie 3600 kg TNT). Bomby tego typu miały długość całkowitą 6,4 m, długość korpusu bez ogona 3,15 oraz średnicę 0,96 m. Określane były jako bomby głęboko-penetrujące. Służyły do niszczenia celów strategicznych. Korpus bomby zbudowany jest jako jednolity odlew ze stali o podwyższonej wytrzymałości. W 1945 roku w rejonie Świnoujścia bomby tego typu były zrzucane przez lotnictwo brytyjskie na niemiecki krążownik LUTZOW.
Źródło: 8 FOW