Przepustowość jednostki będzie wynosić 10 mln sześc. rocznie (7,3 mln ton skroplonego gazu), a jej pojemność magazynową zaplanowano na poziomie 263 tys. m sześc. LNG. Pływający terminal będzie korzystać z już istniejącej w Wilhelmshaven infrastruktury. Są tam zarówno magazyny gazu, jak i rurociągi.
[powiazane1]
Uniper, jako podmiot realizujący projekt budowy nowego terminala poinformował, że będzie nadal ściśle współpracował z odpowiednimi władzami, aby otrzymać pozwolenia na eksploatację obiektu. Firma będzie też dążyła do zwiększenia zainteresowania innych uczestników rynku zdolnościami regazyfikacji. Projekt instalacji zakłada umożliwienie tankowanie niewielkich barek w celu stosowania LNG jako paliwa dla jednostek morskich. Możliwy będzie również dalszy transport LNG drogą lądową w cysternach.
– Ten ważny terminal regazyfikacyjny zdecydowanie zwiększy bezpieczeństwo dostaw gazu w Niemczech i wzmocni konkurencję z korzyścią dla klientów końcowych – Uniper stwierdza w wydanym oświadczeniu. Dzieje się tak dlatego, że nowa instalacja umożliwi pozyskiwanie dużych ilości gazu z globalnego rynku LNG i tym samym dywersyfikację dostaw błękitnego paliwa, do czego dąży się również na poziomie politycznym, zarówno w Niemczech jak i w całej Europie.
[powiazane2]
Oprócz umowy dotyczącej jednostki FSRU, która ma stanąć przy nabrzeżu w Wilhelmshaven, Uniper i węgierska firma paliwowa MOL zawarły wiążącą umowę transportową. Zgodnie z tym porozumieniem MOL zapewni Uniperowi przepustowość odpowiadającą przewozowi LNG o pojemności 180 000 m sześc. rocznie. Umowa zacznie obowiązywać od grudnia 2020 roku a jej czas trwania to 20 lat.
– Cieszymy się, że udało nam się zdobyć tak doświadczonego partnera, jak Mitsui O.S.K. Linie do opracowania pierwszego w Niemczech terminala LNG. Nasze partnerstwo z MOL w połączeniu z technologią zastosowaną w nowym zakładzie, jak również wyjątkowość Wilhelmshaven w Niemczech, zapewnią najszybszy i najbardziej ekonomiczny import LNG bezpośrednio do Niemiec. Będzie to również korzystne dla klientów końcowych – powiedział szef działu handlowego Uniper Keith Martin.
Podpis: km