Norweski armator sprzedał 22-letni statek offshore

W czwartek norweski armator Havila Shipping, kontrolowany przez Havila Holding, poinformował o sprzedaży statku do obsługi platform offshore Havila Forstress.

Firma podała, że jednostka pod panamską banderą zostanie wkrótce dostarczona nowemu właścicielowi. Norweska spółka jednak nie ujawniła, kto jest nabywcą statku. Armator Havila Shipping nie podał też ceny, za którą jednostka została sprzedana. Jednak według serwisu internetowego vesselsvalue, wartość statku Havila Fortress to ok. 1,02 mln dolarów. Statek nie jest najlepszym stanie technicznym, a ponadto od maja 2016 roku jest on uziemiony w porcie.

Zobacz też: Rzeczpospolita: zagraniczny biznes chce stawiać farmy wiatrowe na Bałtyku.

Statek Havila Fortress został zbudowany w 1996 roku przez stocznię Kværner Govan. Jednostka ma 82 m długości i 19 m szerokości. Zabiera na pokład załogę składającą się z 24 ludzi. To najstarszy statek do obsługi platform offshore we flocie norweskiego armatora.

Według serwisu internetowego vesselvalue.com, obecnie spółka morska Havila Shipping posiada flotę 20 statków. 11 z nich to jednostki zaopatrzeniowe dla platform morskich.

Podpis: tz

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.

    Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle

    Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.

    Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania

    Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.

    W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.