[powiazane1]
– Utrzymująca się dobra koniunktura na rynku ładunków masowych oraz rozwój współpracy w zakresie przeładunku i transportu węgla z naszymi dotychczasowymi kontrahentami powinny pozwolić portom OT Logistics na zwiększenie wolumenu przeładunków w tym roku. Cieszymy się, że wraz z nowym rokiem dla naszych terminali otworzyły się nowe możliwości, które pozwalają na jeszcze efektywniejsze wykorzystywanie ich potencjału. Udowodniliśmy naszym kontrahentom, że jesteśmy sprawdzonym partnerem, co skutkuje zwiększaniem zakresu naszej współpracy – mówi Daniel Ryczek, Członek Zarządu OT Logistics S.A. – Mamy również nadzieję, że w 2019 roku odwróci się negatywny trend na rynku agro, pozwalając naszym portom na pełne wykorzystanie potencjału inwestycji poczynionych w ostatnich latach oraz na powrót do wzrostów w tym segmencie – dodaje Daniel Ryczek.
Według danych Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przeładunki w polskich portach morskich wzrosły w ubiegłym roku o ok. 16 proc. r/r do ponad 101 mln ton, głównie za sprawą towarów masowych oraz kontenerów. Polskie terminale portowe grupy OT Logistics, OT Port Gdynia i OT Port Świnoujście, również korzystają ze zwiększonego popytu na przeładunek ładunków masowych, a także wyrobów stalowych czy chemikaliów.
[powiazane2]
– Terminale portowe Grupy Kapitałowej OT Logistics potwierdziły w ubiegłym roku, że zasłużenie cieszą się zaufaniem naszych kontrahentów i są sprawdzonym i pewnym partnerem w biznesie. Dzięki udanej końcówce roku OT Port Gdynia obronił wynik przeładunkowy z 2017 roku natomiast OT Port Świnoujście odnotował ponad 40 proc. wzrost przeładunków r/r – mówi Karol Bowżyk, Dyrektor Dywizji Portowej OT Logistics. – Cieszą nas pierwsze symptomy odwrócenia negatywnego trendu na rynku produktów agro. Rok 2018 był trudnym okresem dla tego segmentu z uwagi na uwarunkowania na polskim rynku zbóż, ale liczymy, że w 2019 r. powrócimy do wzrostów w tym segmencie. Bardzo dobrze natomiast przedstawia się sytuacja w odniesieniu do przeładunków węgla, rudy i koksu. OT Port Świnoujście, nasz wyspecjalizowany terminal masowy, znacząco zwiększył przeładunki tych surowców w 2018 roku. W OT Port Gdynia z kolei obserwowaliśmy wzrost przeładunków stali i wyrobów stalowych, wyrobów chemicznych oraz pozostałych produktów masowych – dodaje Karol Bowżyk.
Źródło: OT Logistics.