Palenie blach pod wycieczkowiec Seven Seas Prestige

21 października, w weneckiej stoczni Marghera, grupa stoczniowa Fincantieri zainaugurowała przełomowy projekt – budowę pierwszego z dwóch ultra luksusowych statków wycieczkowych dla armatora Regent Seven Seas Cruises. To wydarzenie symbolizuje nie tylko rozwój segmentu statków pasażerskich klasy premium, ale także rosnące znaczenie technologii proekologicznych w nowoczesnej budowie jednostek morskich.

Ceremonia palenia blach pod jednostkę Seven Seas Cruises w Margherze – nowa generacja wycieczkowców

Ceremonia palenia blach, odbywająca się w stoczni Fincantieri w Margherze (Wenecja), stanowiła symboliczne rozpoczęcie prac nad Seven Seas Prestige. Udział w wydarzeniu wzięły kluczowe osoby z branży, takie jak Harry Sommer, prezes i dyrektor generalny Norwegian Cruise Line Holdings Ltd, Andrea DeMarco, prezes Regent Seven Seas Cruises, oraz Luigi Matarazzo, dyrektor generalny Fincantieri Merchant Ships Division. To ważne wydarzenie dla branży, które otwiera nowy rozdział w segmencie ultra luksusowych statków wycieczkowych.

Pojemna platforma Seven Seas Prestige

Nowy wycieczkowiec będzie charakteryzować się imponującymi rozmiarami i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Prototypowa jednostka Seven Seas Prestige o wyporności 77 000 ton brutto i długości 257 metrów, będzie mogła pomieścić około 850 pasażerów w 434 przestronnych apartamentach. Warto podkreślić, że statek ten zaoferuje jeden z najwyższych w branży współczynników liczby gości do powierzchni, co ma zapewnić najwyższy standard komfortu i luksusu.

Statek ma być ucieleśnieniem nowoczesnej elegancji i wyrafinowania, spełniając najbardziej wymagające oczekiwania klientów podróżujących w segmencie ultra premium. W ramach tej jednostki wprowadzone zostaną nowe kategorie zakwaterowania, które mają redefiniować standard luksusu na morzu. Ponadto, w konstrukcji i eksploatacji jednostki uwzględniono najbardziej zaawansowane technologie środowiskowe, zgodne z obecnymi regulacjami IMO dotyczącymi redukcji emisji spalin i ochrony środowiska morskiego.

Klasa Prestige – kolejny krok po udanej serii Explorer

Nowy ultra luksusowy wycieczkowiec budowany przez Fincantieri dla Regent Seven Seas Cruises otwiera nową klasę Prestige, kontynuując sukces poprzednich jednostek armatora. Armator, znany z najwyższego poziomu komfortu i niemal wyłącznie apartamentów z balkonami, cieszy się reputacją jednej z najbardziej luksusowych linii wycieczkowych na świecie.

Flota armatora rozpoczęła się od Seven Seas Navigator, zbudowanego w 1999 roku, który oferuje wyłącznie apartamenty, z czego 90% ma prywatne balkony. Następnie w 2001 roku dołączył Seven Seas Mariner – pierwszy na świecie statek wycieczkowy z wyłącznie balkonowymi apartamentami. W 2003 roku zwodowano Seven Seas Voyager, a w 2016 roku w swój pierwszy rejs wyruszył Seven Seas Explorer, uznawany za najbardziej luksusowy wycieczkowiec na świecie.

Nowa klasa Prestige, której inaugurację otwiera Seven Seas Prestige, oferuje jeszcze wyższy poziom komfortu, zaawansowane technologie proekologiczne oraz luksusowe doświadczenia, które są znakiem rozpoznawczym linii Regent Seven Seas Cruises.

Co ciekawe, Fincantieri nadal podnosi poprzeczkę, wprowadzając innowacyjne rozwiązania technologiczne, które mają na celu zaspokoić rosnące potrzeby pasażerów. Przykładem mogą być unikalne doświadczenia kulinarne, nowe udogodnienia wellness oraz bogaty wachlarz rozrywek na pokładzie. Te elementy mają na celu przyciągnięcie najbardziej wymagających klientów, którzy poszukują nie tylko luksusowych podróży, ale także niepowtarzalnych doświadczeń.

Innowacyjne technologie środowiskowe – klucz do przyszłości żeglugi pasażerskiej

Jednym z najważniejszych aspektów nowej klasy statków budowanych przez Fincantieri jest nacisk na technologie przyjazne środowisku. W obliczu rosnących regulacji dotyczących ochrony środowiska morskiego, nowe jednostki wycieczkowe są projektowane z myślą o minimalizacji wpływu na środowisko. Seven Seas Prestige będzie wyposażona w systemy redukcji emisji spalin oraz optymalizowane silniki, które mają na celu zmniejszenie zużycia paliwa i obniżenie emisji CO2.

Warto również zwrócić uwagę na zastosowanie najnowszych rozwiązań w zakresie zarządzania odpadami oraz oczyszczania wód balastowych. Te technologie stają się standardem w branży morskiej, jednak Fincantieri stawia na innowacyjność, integrując je w nowoczesny i zrównoważony sposób.

Znaczenie budowy nowych jednostek dla globalnego rynku morskiego

Budowa Seven Seas Prestige to znaczący postęp dla całej branży żeglugi wycieczkowej oraz ważny sygnał dla globalnego rynku morskiego. Luksusowe statki pasażerskie stanowią nie tylko symbol rozwoju branży turystycznej, ale także wyznaczają nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacyjności technologicznej.

W obliczu dynamicznych zmian rynkowych, projekt wycieczkowca takiego jak Seven Seas Prestige pokazują, że kluczowe firmy stoczniowe, takie jak Fincantieri, są w stanie dostosować się do nowych wyzwań. Rozwój statków pasażerskich w segmencie ultra premium wskazuje na rosnące zainteresowanie konsumentów luksusowymi podróżami, które łączą wygodę, nowoczesność oraz dbałość o środowisko naturalne.

Ceremonia cięcia blach dla Seven Seas Prestige to istotny krok w kierunku przyszłości żeglugi wycieczkowej. Nowa klasa statków oferująca najbardziej zaawansowane technologie, wysoki standard zakwaterowania oraz innowacyjne rozwiązania środowiskowe stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby rynku. Fincantieri, lider w budowie jednostek morskich, pokazuje, że jest w stanie łączyć luksus z odpowiedzialnością ekologiczną, co stawia ją na czołowej pozycji w globalnym przemyśle morskim.

Źródło: Fincantieri

https://portalstoczniowy.pl/category/okretownictwo-stocznie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.


PolskiplPolskiPolski