„Funkcja inżyniera budowy jest często wykorzystywanym rozwiązaniem przy tak dużych projektach. Polega ona na zapewnieniu zespołu wykwalifikowanych ekspertów, którzy są wsparciem na etapie przygotowania oraz zarządzania technicznego i nadzoru na etapie realizacyjnym inwestycji” – czytamy w komunikacie.
Budowa II nitki Rurociągu Pomorskiego – rewersyjnego rurociągu ropy naftowej na odcinku Płock-Gdańsk to kluczowe przedsięwzięcie z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju. Celem jest stworzenie dodatkowej infrastruktury, która zwiększy bezpieczeństwo tłoczeń i stanie się zabezpieczeniem dla transportu ropy naftowej. Planowana trasa rurociągu surowcowego ma 240 km i będzie biegła wzdłuż już istniejącej I nitki rurociągu, podkreślono.
„Za budową drugiej nitki Rurociągu Pomorskiego przemawiają także dynamiczne zmiany w otoczeniu, wskazujące na ewidentny wzrost znaczenia dostaw morskich ropy do Polski, będący wynikiem strategii dywersyfikacji dostaw realizowanej przez polskie rafinerie” – powiedział wiceprezes PERN Tadeusz Zwierzyński, cytowany w komunikacie.
Projekt powstaje w oparciu o ustawę z 22 lutego 2019 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym, która weszła w życie 18 kwietnia 2019 r., przypomniano.
W grudniu 2019 r. PERN podpisał umowę z ILF Consulting Engineers Polska na wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej „budowy rewersyjnego rurociągu ropy naftowej na odcinku Płock-Gdańsk”. Spółka spodziewa się wyboru wykonawcy i rozpoczęcia budowy rurociągu w 2021 roku.
Inwestycja o szacunkowej wartości ok. 1 mld zł miałaby powstać do końca 2023 roku.
Źródło: ISBnews