PGE wesprze Ustkę w rewaloryzacji terenów zielonych

PGE Baltica, spółka z Grupy PGE, włączy się do udziału w programie Zielona Ustka, w ramach którego w mieście zostaną zmodernizowane istniejące tereny zielone i powstaną nowe. Jest to kolejny projekt PGE związany z budową w Ustce bazy operacyjno-serwisowej dla morskich farm wiatrowych Grupy PGE oraz Centrum Kompetencji Morskiej Energetyki Wiatrowej.
Zielona Ustka to program zazieleniania przestrzeni publicznych w mieście poprzez m.in. tworzenie nowych lub odnawianie już istniejących rabat, łąk kwietnych, nasadzeń przyulicznych i parków. Ma on charakter budżetu obywatelskiego – to mieszkańcy zgłaszają projekty do realizacji.
W porcie w Ustce powstanie baza operacyjno-serwisowa dla naszych morskich farm wiatrowych. Przez tę inwestycję zwiążemy się z miastem na wiele lat. Chcemy być dobrym sąsiadem, dlatego włączamy się także w miejskie inicjatywy, które poprawiają jakość życia mieszkańców Ustki. Grupa PGE prowadzi w zielonej zmianie. Jesteśmy liderem nie tylko transformacji polskiej energetyki, ale także wspieramy wszelkie inne projekty zmierzające do poprawy jakości powietrza w Polsce. Zaangażowanie się w program Zielona Ustka jest właśnie przykładem takiego działania.
Dariusz Lociński, prezes zarządu PGE Baltica
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/kto-pracuje-w-polferries-%EF%BF%BC/
List intencyjny w sprawie współpracy przy programie Zielona Ustka został podpisany w Porcie Ustka 17 października 2022 roku podczas prezentacji planów PGE Baltica dotyczących utworzenia w nim bazy operacyjno-serwisowej na potrzeby morskich farm wiatrowych budowanych przez Grupę PGE.
Program Zielona Ustka w zamierzeniu ma poprawić jakość terenów zielonych w naszym mieście, ale też włączyć mieszkańców w ich modernizację czy budowę. Tak poważny partner jakim jest PGE Baltica z pewnością będzie wiatrem w żagle dla realizacji celów programu. Dziękuję serdecznie Zarządowi spółki za udzielone wsparcie, ale słowa wdzięczności kieruję też do naszych aktywnych mieszkańców. To dzięki ich pomysłom powstaną w Ustce ciekawe zielone miejsca, gdzie nie tylko dobrze spędza się czas, ale też zdobywa wiedzę o otaczającej przyrodzie.
Jacek Maniszewski, Burmistrz Miasta Ustka
Źródło: PGE Baltica

-
Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.
W artykule
Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej
Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.
Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.
Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym
Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.
Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.











