Pierwsze próby strzelania z użyciem Saab Lightweight Torpedo (SLWT) zakończone sukcesem
Opublikowane:
10 czerwca, 2020
Saab wraz ze Swedish Defence Materiel Administration (FMV) oraz Siłami Zbrojnymi Szwecji przeprowadził pierwsze próby strzelania z użyciem lekkich torped nowej generacji (Saab Lightweight Torpedo – SLWT), które zostały wystrzelone z korwety rakietowej oraz okrętu podwodnego.
Próby te były pierwszymi tego typu dla nowej torpedy i zostały przeprowadzone w lutym i marcu br. na obszarach morskich w pobliżu Karlskrony, na wschodnim wybrzeżu Szwecji na Morzu Bałtyckim. Próby przeprowadzono z okrętu podwodnego typu Gotland i korwety typu Visby. Celem prób strzelania było sprawdzenie, czy torpedy można bezpiecznie wystrzelić z okrętów i obejmowało również weryfikację ich integracji z okrętami, a także weryfikację detektora celów torped SLWT.
„Lekkie torpedy (Saab Lightweight Torpedo) ma zapewnić Marynarkom Wojennym Szwecji i Finlandii zdolność odstraszania, a w razie potrzeby niszczenia wrogich jednostek podwodnych i nawodnych. Pomyślne ukończenie testów jest kamieniem milowym dla naszego wspólnego projektu” – powiedział Görgen Johansson, Dyrektor Saab Dynamics.
Prace nad torpedami rozpoczęły się od zamówienia złożonego przez Swedish Defence Materiel Administration (FMV) w 2016 r., które obejmuje dostarczenie ich do floty szwedzkich okrętów podwodnych i korwet rakietowych. W styczniu 2018 r. Marynarka Wojenna Finlandii złożyła zamówienie na torpedy SLWT w ramach programu modernizacji (MLU) Squadron 2000. Marynarka Wojenna Finlandii będzie obsługiwać ten system na pokładzie zmodernizowanych okrętów typu Hamina, a także nowych korwet typu Pohjanmaa w ramach programu Squadron 2020.
Torpeda SLWT jest wyjątkowa, ponieważ jest przystosowana do trudnych podwodnych warunków przybrzeżnych, jakie występują na Morzu Bałtyckim, a jednocześnie jest przeznaczona do operacji na głębszych wodach. Dzięki najnowocześniejszej konstrukcji jest wyposażona w pełni cyfrowy system naprowadzania, który umożliwia korzystanie zarówno z opcji „odpal i zapomnij” jak i telesterowania (sterowanie przewodowe). Jest to elastyczny system, dzięki któremu można przeprowadzić atak z wielu platform, w tym z okrętów nawodnych, śmigłowców, samolotów typu „fixed-wing” oraz okrętów podwodnych.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.