Województwo Kujawsko-Pomorskie organizuje pierwszy w historii transport kontenerów, przewożących realny towar, z wykorzystaniem drogi wodnej Wisły. To pilotażowe przedsięwzięcie, które ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego w łańcuchu dostaw oraz podkreślenie korzyści wynikających z przewozów, wciąż unikalnym w Polsce środkiem transportu.
Cztery dni, ponad trzysta kilometrów, sześć czterdziestostopowych kontenerów z towarami, które popłyną w pierwszym komercyjnym rejsie Wisłą.
Województwo Kujawsko-Pomorskie organizuje pierwszy w historii transport kontenerów z towarami, wykorzystując drogę wodną Wisły. To pilotażowe przedsięwzięcie ma na celu sprawdzenie funkcjonalności transportu śródlądowego w łańcuchu dostaw oraz podkreślenie korzyści wynikających z przewozów tym środkiem transportu.
We wtorek, 6 kwietnia 2021 roku, około godz. 9:00 z Portu Gdańsk wyruszy pierwszy rejs Wisłą z ładunkiem dla kujawsko-pomorskich firm produkcyjnych.
Żegluga śródlądowa jest bezpiecznym, tanim i najbardziej przyjaznym dla środowiska sposobem transportowania towarów po Europie.
Pierwszą firmą z regionu, która zainteresowała się przewozem towarów drogą wodną, są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych (TZMO). Kalkulacje kosztów przewozu wskazały na jego wysoką konkurencyjność. Swoje towary wyśle także firma IKEA. Towary dotrą do Chełmna (województwo kujawsko-pomorskie) w czwartek, 8 kwietnia, gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka wróci do Portu w Gdańsku. Cała operacja, podczas której przewiezionych zostanie ponad 300 ton towarów, zajmie około czterech dni.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.