Kłopoty promu Viking Grace
W poważnych tarapatach znalazł się w sobotę prom Viking Grace. Statek odbywający rejs na trasie Sztokholm-Turku, płynąc w trudnych warunkach atmosferycznych, w pobliżu Wysp Alandzkich został zniesiony na mieliznę. W chwili zdarzenia na pokładzie znajdowało się 331 pasażerów oraz 98 członków załogi. Pasażerowie spędzili noc na statku, a w niedzielę. Po interwencji służb i wykorzystaniu holownika, gdy statek dotarł do Marienhamn, część z osób zeszła na ląd. Pozostali pasażerowie popłynęli do Turku. Armator podkreślił, że życiu i zdrowiu żadnej z osób przebywających na pokładzie nie groziło niebezpieczeństwo.
Wallenius SOL z dodatkowym zawinięciem
Firma Wallenius SOL ogłosiła, że od przyszłego roku (połowa stycznia) na trasie Zeebrugge–Antwerpia–Vaasa będzie dodatkowo zawijać do portu Travemunde. Operator przyznał, że decyzja została podjęta w związku z licznymi zapytaniami od klientów, którzy chcieli zyskać bezpośrednie połączenie pomiędzy regionem Ostrobotnia w Finlandii a Travemunde. Zgłaszane zapotrzebowanie, a także fakt, że przewoźnik będzie dysponował od przyszłego roku dwiema nowymi jednostkami, spowodowały, że zdecydowano się na umocnienie oferty.
Tallink zwiększa liczbę rejsów na kluczowej trasie
Grupa Tallink zwiększy liczbę kursów na trasie Tallinn-Helsinki. Dodatkowe odejścia na linii łączącej Estonię i Finlandię będą się odbywać w soboty, począwszy od 28 listopada, i realizowane będą przez prom Star. Dodatkowe wypłynięcia będą miały miejsce o 7:30 i 13:30 z Helsinek oraz o 10:30 z Tallinna. Wzmocnienie oferty było możliwe dzięki decyzji Fińskiej Agencji Transportu i Komunikacji, która zdecydowała się na zabezpieczenie łańcucha dostaw między Finlandią a Estonią poprzez zakontraktowanie dodatkowych kursów. Beneficjentem tej decyzji została też firma Viking Line.
Fot. Tallink
Nowości dla europejskich przewoźników
Ostatnie dni przyniosły dobre wiadomości dla europejskich przewoźników. W chińskiej stoczni CMI Jinling Weihai oficjalnie przekazano nowy prom dla Stena Line. Tym razem jest to Stena Embla, która stanowi kolejny statek linii E-Flexer – po Stena Estrid i Stena Edda – i zasili flotę szwedzkiego przewoźnika na Morzu Irlandzkim (trasa Belfast-Liverpool). Stena Embla już wyruszyła w długi rejs z Chin do Europy. Tymczasem w stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) zwodowano drugi zakontraktowany ro-pax dla DFDS. Dla duńskiego przewoźnika będzie on obsługiwał połączenia na Morzu Bałtyckim (trasa Karlshamn-Kłajepda). Statek przyjmie na pokład 600 pasażerów; dysponuje też pasem ładunkowym o długości 4500 m. W najbliższych miesiącach będą prowadzone na nim prace wykończeniowe.
Nowy nabytek Grimaldi Lines już w domu
W tym samym czasie do Włoch dotarł nowy statek zbudowany dla Grimaldi Group. On także, podobnie jak wspomniany wcześniej nowy ro-pax dla Stena Line, zbudowany został w stoczni Jinling. 16 listopada Eco Valencia zameldowała się w porcie Livorno. Jednostka serii GG5G będzie obsługiwała serwis w barwach Grimaldi Lines, łącząc Włochy z Hiszpanią (Livorno, Savona, Barcelona, Walencja). Ekologiczne statki ro-ro typu GG5G mają 238 metrów długości oraz 34 metry szerokości. Każdy dysponuje też pasem ładunkowym o długości 7800 metrów.
Fot. Grimaldi Group
Źródło: PromySkat