Polferries wciąż niesie pomoc Ukrainie  

We wtorek do Gdańska przybił prom Wawel, na pokładzie którego przywieziono kolejne tony pomocy humanitarnej podarowanej przez Szwedów dla Ukrainy. Polferries nadal aktywnie uczestniczy w akcjach na rzecz Ukrainy i jej obywateli oferując nieodpłatny transport tego rodzaju pomocy.

Regularnie nieodpłatnie przewozimy ciężarówki wypełnione żywnością, odzieżą, łóżkami polowymi. Każdego miesiąca na nasze promy wjeżdżają dziesiątki ton ładunków. Część darów trafia docelowo do obywateli Ukrainy przebywających obecnie w Polsce, część jest transportowana za wschodnią granicę i trafia do tych, którzy przebywają na terenach objętych wojną.

Michał Arciszewski, rzecznik prasowy Polferries

Polferries od samego początku konfliktu wywołanego przez Rosję włączył się w pomoc Ukrainie. Początkowo polski armator oferował również bezpłatne bilety dla Ukraińców podróżujących z Polski do Szwecji. Łącznie przekazał ich ponad 11 000. Potrzebujących wsparła nie tylko firma, ale także jej pracownicy. Załogi promów, pracownicy terminali oraz centrali w Kołobrzegu zaangażowali się w pomoc poprzez zbiórkę maskotek i słodyczy dla najmłodszych. Zorganizowano także kąciki dla dzieci w budynkach terminali w Gdańsku i Świnoujściu. Armator, rozpoczynając akcję pomocową, równolegle zaoferował nieodpłatny transport pomocy humanitarnej – a ta ma różnoraki charakter.

Ładunki z pomocą humanitarną, które przewozimy to nie tylko wspomniana żywność i odzież. Szwedzkie organizacje pomocowe oraz tamtejsza Ambasada Ukrainy zgłaszały nam również potrzebę przewozu pojazdów specjalnego przeznaczenia. To m.in. auta medyczne i wozy strażackie. Przed kilkoma tygodniami transportowaliśmy również śmigłowiec ratunkowy. Wszystko zostało już przekazane ukraińskim służbom i niesie pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna.

Michał Arciszewski, rzecznik prasowy Polferries

Dotychczas promami Polferries przewieziono nieodpłatnie ponad 600 ton pomocy humanitarnej na rzecz Ukrainy. Gdyby ustawić te wszystkie auta jeden za drugim, to stworzyłyby sznur o długości blisko 1,5km. Warto wspomnieć, że już zgłoszono kolejne transporty na nadchodzące tygodnie.

Źródło: Polferrries

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Produkcja konstrukcji stalowych dla Baltica 2 nabiera tempa

    Produkcja konstrukcji stalowych dla Baltica 2 nabiera tempa

    W zakładach Smulders Projects Poland w Żarach, Łęknicy i Niemodlinie trwa produkcja dodatkowych konstrukcji stalowych dla fundamentów morskiej farmy wiatrowej Baltica 2, realizowanej przez PGE i Ørsted. Prace są zaawansowane i przebiegają zgodnie z harmonogramem.

    Zakres kontraktu obejmuje wykonanie 107 kompletów trzypoziomowych podwieszanych platform wewnętrznych, stanowiących element tzw. secondary steel fundamentów turbin wiatrowych.

    Polskie zakłady w łańcuchu dostaw

    Produkcja w tych zakładach rozpoczęła się w 2025 roku i potrwa do połowy 2026 roku. Gotowe elementy trafiają do krajowej cynkowni, a następnie do Świnoujścia, gdzie realizowany jest montaż i końcowe doposażenie. Łącznie do terminalu trafi ponad 65 tysięcy elementów wyprodukowanych w Polsce.

    Znaczenie jakości i terminowości dostaw podkreślają także partnerzy projektu Baltica 2.

    Produkcja dodatkowych konstrukcji stalowych dla fundamentów Baltica 2 doskonale pokazuje znaczenie jakości, precyzji i terminowości. Choć są to elementy mniej widoczne, odpowiadają za bezpieczeństwo obsługi turbin i trwałość konstrukcji przez kolejne dekady.

    Ulrik Lange, wiceprezydent i dyrektor zarządzający projektu Baltica 2 w Ørsted

    Na znaczenie krajowego zaplecza przemysłowego oraz zasięg geograficzny projektu wskazuje inwestor po stronie polskiej.

    Krajowy komponent Baltica 2 to nie tylko Pomorze, lecz także zakłady w województwach lubuskim i opolskim. Po wyprodukowaniu elementy trafią do Świnoujścia, który stanie się kolejnym zapleczem budowy tej morskiej farmy wiatrowej.

    Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica

    Z perspektywy wykonawcy kluczowe pozostaje tempo realizacji prac i koordynacja produkcji prowadzonej w kilku lokalizacjach jednocześnie.

    Zbliżamy się do 30 proc. zaawansowania produkcji. Prace prowadzimy równolegle w Żarach, Łęknicy i Niemodlinie, a w Świnoujściu rozpoczęliśmy już montaż. Realizacja Baltica 2 to jeden z naszych kluczowych projektów na lata 2025–2026.

    Rafał Futyma, Operational Director Smulders Projects Poland

    Baltica 2 o mocy do 1,5 GW to wspólna inwestycja PGE i Ørsted. Po uruchomieniu w 2027 roku będzie to największa morska farma wiatrowa w Polsce. Baltica 2 znacząco przyczyni się do transformacji energetycznej kraju, zapewniając czystą energię dla ponad 2,5 mln gospodarstw domowych.

    Źródło: PGE Baltica