Polska Żegluga Morska odbierze w sierpniu dwa masowce
Opublikowane:
21 czerwca, 2019
Dwa masowce o nośności 38 tysięcy ton odbierze w sierpniu Polska Żegluga Morska. Statki powstają w Chinach.
„To uniwersalne masowce średniej wielkości – mówi Paweł Brzezicki z Polskiej Żeglugi Morskiej. Jego wypowiedź przytacza Radio Szczecin.
„ To są statki, które będą na rynku globalnym do wożenia suchych ładunków masowych. Statki z potężnymi 30-tonowymi dźwigami. Będą wozić głównie zboże i produkty rolne w relacjach z Ameryki Północnej do Europy i w relacjach, coraz częstszych w PŻM, z Morza Czarnego do Afryki Północnej” – dodał.
Nowe statki Polskiej Żeglugi Morskiej mają już zapewnione ładunki do transportu mimo trudnej sytuacji na rynku.
„Trudno mówić o koniunkturze ze względu na toczące się dyskusje handlowe między USA i Chinami. Rynek jest nadal niski. Jeżeli chodzi o produkty rolne, to koniunktura pojawia się sezonowo ze względu na zbiory. Statki wchodzą w bardzo dobry moment. Około września, października powinny być w USA i ładować zboże do Europy lub Afryki” – powiedział Brzezicki.
W połowie grudnia 2018 roku w chińskiej stoczni Yangzijiang odbyło się przekazanie Polskiej Żegludze Morskiej dwóch statków. Były to m/s „Jamno” oraz m/s „Narie” – bliźniacze jeziorowce o nośności 36,600 DWT z serii zapoczątkowanej przez m/s „Gardno”.
Zarządca komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej Paweł Brzezicki poinformował też, że zysk PŻM w tym roku będzie większy niż w poprzednim.
Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych takich jak węgiel, zboża etc. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym.
Przedsiębiorstwo posiada 61 statków o łącznej nośności 2,2 mln dwt., w tym masowce, siarkowiec oraz promy.
Obok podstawowej formy działalności tj. przewozów masowych, przedsiębiorstwo z powodzeniem realizuje m.in. – poprzez swoją spółkę Unity Line – żeglugę promową na Bałtyku. Jest właścicielem najnowocześniejszego kompleksu biurowo-hotelowego w Szczecinie – „Pazim”, a także części reprezentacyjnych nabrzeży przy Wałach Chrobrego, skąd prowadzi żeglugę białą flotą.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.