Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Wsparcie PGE Baltica polskiego windsurfing

PGE Baltica kontynuuje współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Windsurfingu, jako sponsor główny najlepszych polskich windsurferów. Razem promują ekologiczny sport i budowę morskich farm wiatrowych na Bałtyku.

Windsurfing to sport, który z natury jest związany z wiatrem i wodą, a więc również z inwestycją PGE Baltica w morskie farmy wiatrowe. Dlatego też firma postanowiła rozpocząć współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Windsurfingu, aby wspierać dyscypliny sportowe korzystające z naturalnych żywiołów oraz promować energetykę wiatrową.

Arkadiusz Sekściński, prezes zarządu PGE Baltica

Dzięki tej współpracy, PGE Baltica jest widoczna na najważniejszych zawodach windsurfingowych w Polsce, takich jak Mistrzostwa Polski w różnych klasach czy Regaty Nord Cup. Ponadto, windsurferzy odwiedzają wakacyjne strefy Grupy PGE w nadmorskich miejscowościach w ramach Plaży PGE, gdzie zaprezentują swój sprzęt i opowiedzą o swoich doświadczeniach na zawodach.

Windsurfing jest sportem ekologicznym, a dzięki planom PGE Baltica wykorzystania wiatru jako energii przyszłości, wspieranie tej dyscypliny ma szczególne znaczenie. Polska jest również uważana za jedno z najlepszych miejsc na świecie dla windsurfingu, a dzięki współpracy z PGE Baltica, polscy windsurferzy będą mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności i rywalizowania na arenie międzynarodowej.

Polskie Stowarzyszenie Windsurfingu bardzo ceni sobie współpracę z PGE Baltica i jest szczególnie zadowolone z faktu, że firma ta działa na rzecz rozwoju sportów związanych z wiatrem i wodą. Grupa PGE wspiera również inne dyscypliny sportowe związane z tymi żywiołami, takie jak pływanie czy kajakarstwo.

Witold Dudziński, prezes Polskiego Stowarzyszenia Windsurfingu

Współpraca PGE Baltica z Polskim Stowarzyszeniem Windsurfingu jest zatem dla obu stron korzystna i przyczynia się do rozwoju sportów związanych z wiatrem i wodą, a także do promocji energetyki wiatrowej jako przyszłościowej gałęzi przemysłu.

Źródło: PGE Baltica

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Port Gdańsk zyskał kolejne silne ramię manewrowe

    Port Gdańsk zyskał kolejne silne ramię manewrowe

    Nowoczesny holownik Argo dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services Gdańsk, wzmacniając potencjał operacyjny i bezpieczeństwo jednego z najważniejszych portów Bałtyku.

    Kompaktowy, ale „potężny”

    Argo to jednostka, która – mimo zaledwie 21 metrów długości – potrafi zrobić wrażenie. Jej siła uciągu na pętli sięga 50 ton, a dwa azymutalne pędniki pozwalają jej obracać się praktycznie w miejscu. Dzięki temu nowy holownik bez trudu asystuje największym kontenerowcom i masowcom wprowadzanym do portu z chirurgiczną precyzją.

    To ósma jednostka Damen we flocie WUŻ Gdańsk – kolejny dowód zaufania do holenderskiego producenta. Sam projekt ASD Tug 2111 należy do najbardziej udanych w swojej klasie: łączy zwrotność, stabilność i dużą moc, a przy tym spełnia aktualne normy emisji IMO Tier III.

    Stworzony do trudnych zadań

    Holownik został zbudowany w wariancie FiFi 1 (Fire Fighting 1), dzięki czemu może brać udział w akcjach gaśniczych z wody — od pożarów portowych po sytuacje awaryjne na statkach handlowych. Wyposażono go również w pakiet zimowy, pozwalający pracować w niskich temperaturach i przy cienkiej pokrywie lodowej.

    To jednostka o dużej mocy i wysokiej odporności. Wpisuje się w filozofię WUŻ Gdańsk: rozwijać flotę nie tylko liczbowo, ale przede wszystkim jakościowo – podkreśla przedstawiciel operatora.

    Nowy etap rozwoju floty WUŻ

    Wprowadzenie Argo to kolejny krok w modernizacji floty WUŻ Gdańsk, dostosowanej do rosnących potrzeb portu i coraz większych statków zawijających do Gdańska. Operator obsługuje dziś holowania i asysty przy głębokowodnych nabrzeżach kontenerowych DCT, a także manewry przy terminalach paliwowo-surowcowych Naftoportu i nabrzeżach masowych w Porcie Północnym.

    W perspektywie rozwoju infrastruktury gdańskiego portu (m.in. planowany projekt FSRU w rejonie Gdańska) parametry holownika – 50 t bollard pull, FiFi 1, wysoka manewrowość — są niewątpliwym atutem. Tu i teraz jednostka wzmacnia codzienną obsługę największych jednostek w porcie.

    Z Rotterdamu do Gdańska – prosto pod dźwigi portowe

    Ceremonia przekazania jednostki odbyła się 23 października w Rotterdamie. Krótko potem Argo wyszedł w morze i obrał kurs na Gdańsk, płynąc pod własną banderą – zgodnie z tradycją morskiego rzemiosła, które od dekad łączy europejskie porty.

    Do Gdańska dotarł 3 listopada, cumując przy nabrzeżu WUŻ. Jak relacjonowali świadkowie, na miejscu czuć było tę charakterystyczną atmosferę, która pojawia się tylko wtedy, gdy flota wzbogaca się o nową, błyszczącą jeszcze od stoczniowej farby jednostkę.

    Holownik Argo: nowe ramię manewrowe Portu Gdańsk

    Argo to nie tylko wzmocnienie dla WUŻ – to również sygnał, że Port Gdańsk konsekwentnie buduje zaplecze do obsługi coraz większych i bardziej wymagających jednostek. W świecie, w którym każda minuta postoju statku kosztuje fortunę, liczy się precyzja i szybkość manewru.

    WUŻ od lat uchodzi za wzór profesjonalizmu w branży holowniczej, a wprowadzenie nowego ASD Tug 2111 tylko ten status umacnia. Śmiało można powiedzieć, że Argo to kolejne silne ramię portu, gotowe do działania w każdych warunkach – od jesiennego sztormu po zimowy mróz.

    Autor: Mariusz Dasiewicz