Port Kopenhaga Malmo przeprowadził pierwsze bunkrowanie LNG
Opublikowane:
4 czerwca, 2018
Pierwszym statkiem, który został zatankowany skroplonym gazem ziemnym LNG w porcie Kopenhaga Malmo był MV Ireland, masowiec przystosowany do przewozu cementu.
Pierwszym statkiem, który został zatankowany skroplonym gazem ziemnym LNG w porcie Kopenhaga Malmo był MV Ireland, masowiec przystosowany do przewozu cementu.
Operacja bunkrowania była możliwa do przeprowadzenia dzięki umowie pomiędzy dostawcą LNG SkanGas i portem Kopenhaga Malmo. Firmy wspólnie przeanalizowały ryzyka, podjęły stosowne środki ostrożności oraz opracowały procedury dotyczące operacji bunkrowania LNG w porcie.
– MV Ireland zaopatrzono w LNG za pośrednictwem dwóch cystern stojących na nabrzeżu portowym. Bunkrowanie przebiegło bez zakłóceń. Jesteśmy usatysfakcjonowani, że od teraz możemy oferować taką możliwość – powiedział kierownik Emil Nordström z portu Kopenhaga Malmo. – Obecnie rozważamy różne rozwiązania, dzięki którym będziemy mogli tankować LNG więcej typów statków. Myślimy o bunkrowaniu ze statków lub inwestycji we własną infrastrukturę LNG w przyszłości – dodał.
Tankowanie statków LNG wiąże się z dodatkowymi wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa, które muszą spełnić porty. Skroplony gaz ziemny musi być przechowywany w temperaturze – 162° C. Jedna cysterna samochodowa może pomieścić ok. 40 m sześć LNG, a tankowanie trwa ok. godziny. Podczas całej operacji część nabrzeża musi zostać odpowiednio odgrodzona.
MV Ireland, który jako pierwszy został zbunkrowany w porcie Kopenhaga Malmo, to jeden z pierwszych statków na świecie wyposażonych w układ napędowy zasilany LNG.
Warto dodać, że w ostatnim czasie pierwsze tankowania statków LNG przeprowadzono także w brytyjskim porcie Immingham oraz hiszpańskich Bilbao i Santander.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.