Port Kopenhaga Malmo przeprowadził pierwsze bunkrowanie LNG
Opublikowane:
4 czerwca, 2018
Pierwszym statkiem, który został zatankowany skroplonym gazem ziemnym LNG w porcie Kopenhaga Malmo był MV Ireland, masowiec przystosowany do przewozu cementu.
Pierwszym statkiem, który został zatankowany skroplonym gazem ziemnym LNG w porcie Kopenhaga Malmo był MV Ireland, masowiec przystosowany do przewozu cementu.
Operacja bunkrowania była możliwa do przeprowadzenia dzięki umowie pomiędzy dostawcą LNG SkanGas i portem Kopenhaga Malmo. Firmy wspólnie przeanalizowały ryzyka, podjęły stosowne środki ostrożności oraz opracowały procedury dotyczące operacji bunkrowania LNG w porcie.
– MV Ireland zaopatrzono w LNG za pośrednictwem dwóch cystern stojących na nabrzeżu portowym. Bunkrowanie przebiegło bez zakłóceń. Jesteśmy usatysfakcjonowani, że od teraz możemy oferować taką możliwość – powiedział kierownik Emil Nordström z portu Kopenhaga Malmo. – Obecnie rozważamy różne rozwiązania, dzięki którym będziemy mogli tankować LNG więcej typów statków. Myślimy o bunkrowaniu ze statków lub inwestycji we własną infrastrukturę LNG w przyszłości – dodał.
Tankowanie statków LNG wiąże się z dodatkowymi wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa, które muszą spełnić porty. Skroplony gaz ziemny musi być przechowywany w temperaturze – 162° C. Jedna cysterna samochodowa może pomieścić ok. 40 m sześć LNG, a tankowanie trwa ok. godziny. Podczas całej operacji część nabrzeża musi zostać odpowiednio odgrodzona.
MV Ireland, który jako pierwszy został zbunkrowany w porcie Kopenhaga Malmo, to jeden z pierwszych statków na świecie wyposażonych w układ napędowy zasilany LNG.
Warto dodać, że w ostatnim czasie pierwsze tankowania statków LNG przeprowadzono także w brytyjskim porcie Immingham oraz hiszpańskich Bilbao i Santander.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.