Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Roboty budowlane prowadzić będzie gdańska Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o. Koszt inwestycji to blisko 223 mln złotych. Termin jej zakończenia wyznaczono na 31 lipca 2023.
Inwestycja wprowadzi nową jakość w rejon Basenu Kaszubskiego. Istniejące nabrzeża m.in. Katowickie i Chorzowskie zostaną zmodernizowane i wzmocnione, tak by mogły przyjąć większą ilość towarów. Powstanie nowe nabrzeże Dąbrowieckie. Zmianom i modernizacji ulegnie tamtejszy układ dróg dojazdowych do nabrzeży. Akweny portowe uzyskają głębokość 12,5 metra, czyli taką samą jak tor wodny Świnoujście-Szczecin.
W efekcie obu projektów „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. oraz „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” infrastruktura szczecińskiego portu zostanie przystosowana do aktualnych trendów na rynku transportu morskiego. Masowce o nośności 40 tys. DWT będą mogły zawijać do portu w Szczecinie w pełni załadowane, podwajając tym samym dotychczasową ilość obsługiwanych towarów.
Inwestycja „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” jest współfinansowana ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, to niekwestionowany lider inwestycyjny w regionie. Od chwili, kiedy jesteśmy w UE, dzięki unijnemu wsparciu do końca 2023 roku kwota inwestycji zrealizowanych przez Spółkę w zespole portów Szczecin-Świnoujście przekroczy dwa miliardy złotych.
Podpis: Monika Woźniak-Lewandowska