Terminal od dwóch lat zmienia swój kształt. Nie ma już śladu po dawnych magazynach, rampie przeładunkowej, czy też wyposażeniu nabrzeży nr 5 i 6. Usunięto również nawierzchnię i podbudowę wcześniejszych parkingów i umocnienia dna na długości 300 m.
Osadzono w grunt 1050 metalowych pali pod konstrukcję nowego nabrzeża. Wykonano łoże rampy przeładunkowej oraz podstawę pod konstrukcję wsporczą estakady. Została zamontowana konstrukcja stalowa estakady nad dworcem kolejowym w Świnoujściu, trwają prace wyposażeniowe. Pojawił się też plac postojowy dla 170 samochodów ciężarowych i plac związany z obsługą ładunków intermodalnych.
Obecnie trwają roboty polegające na wykonaniu płyty nabrzeża. Prowadzone są prace związane z postępem robót drogowych, układu torów kolejowych, montażu nowej i większej rampy przeładunkowej, trwają roboty czerpalne przy nowym nabrzeżu oraz prace elektroenergetyczne i teletechniczne. Jeszcze w tym roku planuje się osadzenie rękawa pasażerskiego.
W ramach inwestycji ZMPSiŚ zakupuje także specjalistyczny sprzęt: wozy kontenerowe, ciągniki siodłowe, tablety przemysłowe, radiotelefony i platformy kontenerowe wraz z akcesoriami.
Inwestycja powinna zakończyć się w przyszłym roku. W ramach projektu stanowiska promowe nr 5 i 6 są łączone w jedno. Dzięki temu powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m. Koszt inwestycji to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF Łącząc Europę.
Źródło: ZMPSiŚ