W dniach od 2 do 18 listopada zaplanowane są próby zdawczo-odbiorcze jednostki, które będą ostatnim etapem przed przekazaniem jednostki Inspektoratowi Uzbrojenia MON (występującemu w Umowie jako Zamawiający).
– W związku z pandemią i ograniczeniami dotyczącymi możliwości uczestnictwa w próbach, zarówno klasyfikatora, jak i rejonowego przedstawicielstwa wojskowego, po zakończeniu prób zdawczo-odbiorczych na jednostce H-12 Semko, odpowiednio rozpoczną się próby portowe na piątym holowniku, czyli H-3 Leszko, które potrwają do stycznia 2021 roku – mówi Joanna Ryngwelska , kierownik projektu.
Holowniki B860 charakteryzują się wypornością kontraktową 490 ton oraz zdolnością do przewożenia ładunków o ciężarze 4 ton. Jednostki są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportem osób i zaopatrzenia, neutralizacją zanieczyszczeń oraz podejmowaniem z wody materiałów niebezpiecznych.
Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki mają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t, a do prac holowniczych wyposażono je w windy holownicze o uciągu do 35 t.
Źródło: Remontowa Shipbuilding