Prom Varsovia – nowa perła w koronie Polferries

Wkrótce na wody Bałtyku wypłynie nowy prom, który obiecuje być prawdziwą dumną floty Polferries. O nazwie Varsovia, jednostka ta stanie się nowym rozdziałem w historii połączeń między Świnoujściem a Ystad, będąc zarazem hołdem dla stolicy Polski – Warszawy. W połowie bieżącego roku, Varsovia ma zacumować w porcie, gotowa do pierwszych rejsów.

Na pokładzie Varsovii trwają intensywne prace wykończeniowe. Przestrzenie pasażerskie nabierają elegancji, z dbałością o każdy detal. Wysokiej jakości materiały i starannie dobrane oświetlenie tworzą atmosferę zarówno funkcjonalną, jak i relaksującą, zapewniając komfort podróży. Podłogi i panele sufitowe są montowane z dbałością o estetykę i trwałość, a każda z łazienek wyposażona jest w najwyższej jakości materiały. Oświetlenie promu zostało przetestowane, by zapewnić atmosferę zarówno funkcjonalną, jak i relaksującą.

Kuchnia na promie to prawdziwe centrum gastronomiczne – nowoczesne sprzęty kuchenne i przestronne chłodnie są już gotowe do przygotowywania posiłków, które zadowolą nawet najbardziej wymagających smakoszy. W przestrzeniach pasażerskich pojawiają się wygodne sofy, stoliki i krzesła, tworząc miejsce idealne do wypoczynku podczas podróży.

Technologia nie pozostaje w tyle – statek jest wyposażony w nowoczesny system CCTV, telewizję satelitarną, sieć LAN i dostęp do Internetu. Oznacza to, że każdy pasażer będzie mógł cieszyć się wygodą i połączeniem ze światem, będąc na środku morza. Na pokładach samochodowych, malowanych ostatnimi warstwami farby, znajdzie się miejsce dla około 140 ciężarówek i 200 samochodów osobowych. Antypoślizgowe nawierzchnie i przemyślane wejścia do przestrzeni pasażerskich gwarantują bezpieczeństwo i komfort podróży.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/wodowanie-nowego-promu-polferries/

W maszynowni promu Varsovia technologia idzie w parze z ekologią. Zainstalowano tam nowoczesne podzespoły, a konwersja silników głównych na LNG świadczy o zobowiązaniu Polferries do zrównoważonego rozwoju. Na mostku trwa montaż urządzeń nawigacyjnych, co zapewni bezpieczną i płynną nawigację.

W ostatnich dniach stycznia rozpocznie się nowy etap dla Varsovii – seria rygorystycznych testów maszynowych przy samej krawędzi nabrzeża. To ważny moment w procesie weryfikacji technicznej jednostki, kiedy to każdy element maszynerii zostanie poddany dokładnej ocenie. Następnie, z końcem pierwszego kwartału roku, nasz nowy prom opuści bezpieczne wody stoczni, by po raz pierwszy zmierzyć się z falami otwartego morza w ramach pierwszych prób morskich.

Kolejnym krokiem na drodze promu Varsovia do pełnej gotowości będzie pobyt w Trieście, gdzie odbędą się ostatnie prace wykończeniowe, w tym finalne prace malarskie. To tam statek nabierze swojego ostatecznego sznytu i charakteru. Maj zapowiada się równie emocjonująco, gdyż przewidziano wówczas drugą serię prób morskich, które będą ostatecznym sprawdzianem dla tej imponującej jednostki.

Autor: Mariusz Dasiewicz/Polferries

https://portalstoczniowy.pl/category/porty-przewozy-morskie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.

    Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle

    Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.

    Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania

    Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.

    W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.