250 nagród dla kierowców cargo od Unity Line

1 lipca ruszył wakacyjny konkurs pod hasłem „Pływaj z Unity Line i odbieraj atrakcyjne nagrody. Edycja 2018”. Skierowany jest do kierowców samochodów ciężarowych, którzy korzystają z usług przewoźnika.
W ten sposób Unity Line chce docenić swoich stałych klientów. Dla uczestników przygotowano aż 250 nagród! Akcja potrwa do końca sierpnia lub do wyczerpania puli nagród. Warto jak najszybciej odebrać konkursowy karnet i zacząć zbierać pieczątki.
W konkursie nie ma przegranych! Nagroda przysługuje każdemu, kto w wyznaczonym okresie zbierze dwadzieścia oryginalnych stempli (jedna pieczątka to jeden przewóz). Szybkość oddania wypełnionego karnetu ma wpływ jedynie na rodzaj nagrody. Pierwsze pięćdziesiąt osób otrzyma zestaw narzędzi, kolejne mogą wygrać firmową wiatrówkę, teczkę lub T-shirt. Karnety można odbierać w kasach cargo na terminalach promowych w Świnoujściu, Ystad lub Trelleborgu.
Zobacz też: Nowe promy Stena Line nabierają kształtów w chińskiej stoczni.
Unity Line od ponad dwudziestu lat cieszy się niesłabnącym zaufaniem spedytorów. Wpływa na to dogodny harmonogram rejsów (trzy rejsy dziennie do Trelleborga i cztery do Ystad), sprawna obsługa na terminalach oraz potencjał przewozowy. Aż pięć jednostek z siedmiu przeznaczonych jest wyłącznie na obsługę rynku cargo. Kierowcy mogą skorzystać na promie z wielu udogodnień – wynająć kabinę czy posilić się w barze lub restauracji – i wypocząć przed dalszą podróżą. W te wakacje doszedł jeszcze jeden atut – możliwość zdobycia atrakcyjnych nagród! Szczegółowe warunki akcji przewiduje regulamin zamieszczony na unityline.pl.
Informacja prasowa Unity Line
Katamaran Cumulus rozpoczął służbę na Bałtyku

Stocznia JABO z Gdańska oraz biuro projektowe Seatech Engineering zrealizowały projekt specjalistycznej jednostki przeznaczonej do obsługi sieci pomiarowej IMGW na Morzu Bałtyckim. Aluminiowy katamaran Cumulus (SE-216) został zaprojektowany i zbudowany z myślą o utrzymaniu boi meteorologicznych.
W artykule
Kontrakt IMGW i zakres projektu
W cieniu dużych programów w przemyśle okrętowym często umykają projekty o mniejszej skali, lecz nie mniej istotne z punktu widzenia kompetencji krajowego przemysłu stoczniowego. To właśnie one pokazują, że polskie stocznie i biura projektowe potrafią nie tylko realizować zadania seryjne, ale również odpowiadać na wyspecjalizowane potrzeby instytucji państwowych, wymagające precyzyjnego podejścia projektowego i ścisłej współpracy z użytkownikiem końcowym.
Dobrym przykładem takiego przedsięwzięcia jest realizacja jednostki przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Projekt ten połączył kompetencje gdańskiej stoczni JABO oraz biura projektowego Seatech Engineering, pokazując, że krajowy przemysł potrafi skutecznie realizować wyspecjalizowane jednostki robocze na potrzeby administracji państwowej i badań morskich.

Fot. Seatech Engineering Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej IMGW podpisał kontrakt na budowę jednostki szkoleniowo-eksploatacyjnej przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Za budowę odpowiadała gdańska stocznia JABO, natomiast dokumentację projektową opracowało biuro Seatech Engineering.
Umowę na realizację jednostki podpisano 24 maja 2023 roku. Termin przekazania jednostki zaplanowano na kwiecień 2025 roku. Projektowanie powierzono Seatech Engineering na mocy odrębnego kontraktu zawartego 20 lipca 2023 roku.
Współpraca stoczni i biura projektowego
W informacji opublikowanej na stronie Seatech Engineering odniesiono się do współpracy pomiędzy stocznią JABO a biurem projektowym odpowiedzialnym za dokumentację jednostki. Jak wskazywał Jan Wierzchowski, właściciel JABO Shipyard, wybór Seatech Engineering jako głównego projektanta poprzedziła seria spotkań związanych z dopasowaniem koncepcji jednostki do potrzeb IMGW. W jego ocenie połączenie doświadczeń obu podmiotów pozwoliło na realizację jednostki spełniającej oczekiwania zamawiającego oraz potwierdziło kompetencje stoczni w zakresie budowy wyspecjalizowanych jednostek roboczych.
W tym samym materiale Adam Ślipy, prezes Seatech Engineering, zwracał uwagę na specyfikę projektowania niewielkich katamaranów roboczych. Podkreślono konieczność szczególnej kontroli sztywności skrętnej konstrukcji oraz rygorystycznego nadzoru masy już od etapu koncepcyjnego, ze względu na wysoką wrażliwość tego typu jednostek na rozkład ciężaru.
Charakterystyka jednostki Cumulus
Projekt SE-216 obejmuje aluminiowy katamaran Cumulus o długości 17 metrów i szerokości 9,2 metra. Jednostka została wyposażona w rozległy pokład roboczy na rufie, umożliwiający prowadzenie prac związanych z obsługą i utrzymaniem boi pomiarowych rozmieszczonych na Bałtyku.
Autonomiczność jednostki określono na cztery dni, co pozwala na realizację zadań w promieniu do 400 mil morskich. Załoga katamaranu stanowi cztery osoby. Jednostka została zaprojektowana jako platforma wyspecjalizowana, dedykowana do pracy w ramach morskiej sieci pomiarowej IMGW.
Nadzór klasyfikacyjny
Projektowanie i budowa jednostki realizowane były pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., który pełnił funkcję towarzystwa klasyfikacyjnego dla całego przedsięwzięcia.
Źródło: Seatech Engineering











