„Pod kątem wzrostu przeładunków w portach w tym roku już wiemy, że rekord powinien zostać znów pokonany. Port w Gdańsku ma dynamikę wzrostu 9 proc., Gdynia 5 proc. i Szczecin-Świnoujście 2 proc.” – powiedział w Sejmie Gróbarczyk.
W ubiegłym roku przeładunki w polskich portach morskich przekroczyły po raz pierwszy w historii barierę 100 mln ton i wyniosły 101,19 mln ton. W roku 2017 w polskich portach przeładowano 87 mln ton ładunków, co oznacza, że łączy wynik za 2018 roku był o 16 proc. lepszy niż w roku 2017.
W 2018 roku w Porcie Gdańsk przeładowano 49,1 mln, czyli o 22,77 proc. więcej niż w 2017 r. Port Szczecin-Świnoujście przeładował 28,6 mln ton w 2018 r. – to o 13 proc. więcej niż w 2017 roku. Z kolei w Porcie Gdynia przeładowano w ubiegłym roku 23,49 mln ton towarów – to wzrost w porównaniu z 2017 rokiem o 10,7 proc.
W pierwszym półroczu 2019 roku Port Gdańsk przeładował 27,3 mln ton towarów, co oznacza wzrost w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku o 9 proc.
Plany rozwojowe Portu Gdańsk zakładają, że dynamika przeładunków w kolejnych latach będzie w dalszym ciągu się zwiększać, nie tylko za sprawą przebudowy istniejących już obszarów, ale także dzięki planom budowy Portu Centralnego. Dzięki tej inwestycji największy polski port może przeładowywać nawet 100 mln ton rocznie.
Podpis ER