CMA CGM: 5 milionów euro na systemy uzdatniania wód balastowych od BIO-UV Group

Brytyjska firma BIO-UV Group dostarczy systemy uzdatniania wód balastowych BIO-SEA do 17 kontenerowców francuskiego armatora CMA CGM.
Zamówienie warte jest 5 mln euro. W ramach kontraktu w systemy uzdatniania wód balastowych wyposażonych zostanie dziewięć statków kontenerowych z napędem LNG o pojemności 22 tys. TEU. Jednostki te są obecnie budowane w chińskiej stoczni należącej do koncernu China Shipbuilding Trading Co. Każdy z tych statków otrzyma dwie jednostki BIO-SEA B 10-1500 FX o wydajności 3 tys. m sześć na godzinę. Ponadto osiem kontenerowców klasy Opera o pojemności 9 tys. TEU każdy przejdzie modernizacje, w wyniku której statki zostaną wyposażone jednostki BIO-SEA B 10-100 FX o wydajności 1 tys. m sześć na godzinę.
Zobacz też: Stocznia Gdańsk i GSG Towers już pod pełną kontrolą ARP.
Xavier Deval, dyrektor generalny BIO-UV Group mówi, że zamówienie złożone przez CMA CGM stanowi potwierdzenie wysokiej jakości systemu BIO-SEA. W jego opinii jest to obecnie jeden z najlepszych systemów uzdatniania wód balastowych, wykorzystujący ultrafiolet. Jak podkreśla, jest to jeden z nielicznych systemów, spełniających wymagania IMO oraz Straży Przybrzeżnej USA.
Podpis: am
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.
-
Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.
W artykule
Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej
Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.
Kontekst incydentu
Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.
Deklaracje Teheranu
Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.
Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.












