Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Fednav: flota masowców kanadyjskiej firmy liczy już 60 statków

Kanadyjski armator Fednav specjalizujący się w przewozie towarów masowych odebrał nowy statek zbudowany przez japońską stocznię.

To już 60. jednostka tego typu we flocie kanadyjskiego armatora. Statek MV Federal Dee ma nośność 34,5 tys. Dwt, mierzy 200 m długości i 23,8 m szerokości. Za budowę jednostki korporacja Fednav zapłaciła ponad 22 mln dolarów.

Statek zbudowała stocznia Japanese Oshima Shipyard. Zamówienie dotyczące tej jednostki stanowiło element strategii korporacyjnej Fednav w zakresie rozbudowy i odmłodzenia floty.

Zobacz też: Remontowa Shipbuilding: nowy kontrakt na budowę promów hybrydowych.

Jak już pisaliśmy na Portalu Stoczniowym kilka tygodniu temu, korporacja Fednav podpisała 20-letnią umowę partnerską z firmą Glencore, która zarządza kopalniami na północy Kanady. Porozumienie dotyczy budowy oraz zarządzania nowym masowcem kasy polarnej MV Arctic. Statek ten ma zostać dostarczony 2020 roku. Z zapowiedzi wynika, że jednostka czwartej klasy polarnej (PC 4) będzie miała nośność 30 tys. dwt. Statek buduje japońska grupa stocznioa Japan Marine United Corporation.

W sumie program budowy nowych statków, który realizuje korporacja Fednav, warty jest ponad 600 mln dolarów. Obecnie firma obsługuje flotą składającą się z ponad 100 jednostek. Na liczbę składają się statki należące do korporacji, a także jednostki wyczarterowane.

Podpis: am

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.

    Nowa generacja jednostek patrolowych

    Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.

    Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.

    Dostawa Rajah Sulayman i plany dalszej rozbudowy floty

    Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.

    Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.

    Wzmocnienie sił morskich Filipin

    Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.