Rekordowy popyt na rejsy wycieczkowe: Royal Caribbean poszukuje pracowników

W obliczu rosnącego zainteresowania rejsami wycieczkowymi, Royal Caribbean Group planuje zatrudnienie ponad 10 000 nowych pracowników w 2024 roku. Ekspansja obejmie zarówno obsługę nowych statków, jak i rozwój infrastruktury na lądzie.

Wzrost popularności rejsów wycieczkowych przyczynił się do znaczącego zwiększenia popytu na pracowników w tej branży. Royal Caribbean, jeden z liderów rynku, ogłosił plany zatrudnienia rekordowej liczby pracowników, aby sprostać oczekiwaniom klientów oraz rozbudowie swojej floty.

W 2023 roku liczba osób wybierających wakacje na pokładach statków wycieczkowych osiągnęła rekordowe poziomy. Royal Caribbean odpowiedziało na ten trend, potwierdzając, że zatrudni około 10 000 nowych pracowników w nadchodzącym roku. Firma, która obecnie zatrudnia około 88 700 osób na morzu i około 9 500 na lądzie, planuje wprowadzenie do służby trzech nowych statków wycieczkowych w 2024 roku.

Przychody firmy w pierwszym kwartale wzrosły o 29%, osiągając wartość 3,73 miliarda USD, co jest wynikiem rekordowej liczby rezerwacji. W odpowiedzi na rosnące potrzeby, Royal Caribbean intensyfikuje rekrutację, współpracując z instytucjami edukacyjnymi, takimi jak Caribbean Maritime University na Jamajce, które przyspiesza kursy i certyfikaty umożliwiające szybsze szkolenie kadr.

Czytaj więcej o Fincantieri która przekazała nowy statek wycieczkowy Queen Anne

Armator nie ogranicza się tylko do rynku karaibskiego. W kwietniu firma nawiązała współpracę z Gambijską Radą Turystyki, mając na celu zatrudnienie większej liczby pracowników z tego regionu Afryki Zachodniej. Inicjatywy te pokazują globalne podejście Royal Caribbean do rekrutacji, rozszerzając swoje działania na różne rynki międzynarodowe.

Zwiększone zapotrzebowanie na pracowników jest także widoczne w regionie Ameryki Łacińskiej i Karaibów, gdzie według Florida-Caribbean Cruise Association, konieczne jest zatrudnienie dziesiątek tysięcy nowych pracowników. Edukacja potencjalnych kandydatów i podnoszenie świadomości o możliwościach kariery na morzu to kluczowe wyzwania, które muszą być adresowane w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na siłę roboczą w tej dynamicznie rozwijającej się branży.

Wzrost popularności rejsów wycieczkowych skłonił Royal Caribbean do intensyfikacji globalnych działań rekrutacyjnych. W odpowiedzi na rekordowy popyt, firma planuje znaczne zwiększenie zatrudnienia, co ma wspierać zarówno obsługę rosnącej floty statków, jak i rozwój infrastruktury lądowej.

Autor: Mariusz Dasiewicz/Reuters

https://portalstoczniowy.pl/category/turystyka-morska/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Druga korweta HDC-3100 w służbie filipińskiej marynarki

    Druga korweta HDC-3100 w służbie filipińskiej marynarki

    Marynarka Wojenna Filipin wcieliła do służby drugą z dwóch nowych korwet rakietowych BRPDiego Silang zbudowanych w Korei Południowej. Jednostki te stanowią wyraźny skok jakościowy zdolności bojowych filipińskiej floty, która w przyspieszonym tempie realizuje program modernizacji sił morskich w odpowiedzi na rosnącą presję Chin na Morzu Południowochińskim.

    Nowe korwety HDC-3100 dla Manili

    Południowokoreańska stocznia HD Hyundai Heavy Industries zakończyła budowę dwóch korwet rakietowych projektu HDF-3200 Hybrid dla Marynarki Wojennej Filipin. Druga jednostka, BRP Diego Silang, została wcielona do służby 2 grudnia, ponad pół roku po wejściu do linii prototypowej BRP Miguel Malvar.

    Dla filipińskiej floty są to jedne z najważniejszych okrętów bojowych pozyskanych w ostatnich dekadach. Wprowadzenie okrętów tej klasy oznacza odejście od dotychczasowej struktury sił, opartej głównie na jednostkach patrolowych i okrętach pomocniczych.

    Choć według oficjalnej klasyfikacji jednostki tego projektu zaliczane są do okrętów klasy korweta, ich rzeczywisty potencjał operacyjny oraz gabaryty lokują je na pograniczu lekkich fregat wielozadaniowych, przeznaczonych do działań na wodach otwartych.

    Przełomowe zdolności bojowe

    Nowe korwety mają przenosić zestaw uzbrojenia, w którego skład wchodzi pojedyncza armata 76 mm, 16-komorowa wyrzutnia VLS dla przeciwlotniczych pocisków MBDA VL MICA, dwie podwójne wyrzutnie pocisków przeciwokrętowych LIGNex1 SSM-700K C-Star, system artyleryjski Aselsan Gökdeniz kal. 35 mm oraz dwie potrójne wyrzutnie torped ZOP K745 Blue Shark kal. 324 mm, wystrzeliwanych z wyrzutni typu SEA TLS. Uzupełnieniem jest system walki elektronicznej z wyrzutniami celów pozornych Terma C-Guard.

    Kontekst regionalny i presja Chin

    Modernizacja filipińskiej floty morskiej wpisuje się w szerszy program modernizacji sił zbrojnych, realizowany przez Manilę w odpowiedzi na dynamicznie pogarszającą się sytuację bezpieczeństwa w regionie Morza Południowochińskiego. W ostatnich latach wody te stały się areną licznych incydentów z udziałem chińskiej straży przybrzeżnej oraz formacji paramilitarnych, które regularnie podejmują działania wymierzone w filipińskie jednostki patrolowe i rybackie.

    Nowe korwety tym samym mają zapewniać Filipinom bardziej wiarygodne narzędzie reagowania na tego typu presję, zwiększając koszt potencjalnej eskalacji po stronie Pekinu. W opinii zachodnich analityków wprowadzenie do służby okrętów tej klasy oznacza, że rywalizacja morska w regionie przestaje mieć charakter jednostronny.

    Współpraca z Koreą Południową

    Kontrakt na budowę dwóch korwet o wartości około 550 mln dolarów został podpisany w 2021 roku i stanowi element szerszej współpracy przemysłowo-obronnej pomiędzy Filipinami a Koreą Południową. HD Hyundai Heavy Industries zbudowała dotychczas łącznie 10 okrętów dla filipińskiej marynarki, w tym patrolowce.

    Południowokoreański przemysł okrętowy deklaruje gotowość do dalszego rozszerzania współpracy w regionie Azji Południowo-Wschodniej, postrzegając Filipiny jako jednego z kluczowych partnerów w tym obszarze.

    Kolejne etapy modernizacji

    Wzmocnienie sił nawodnych nie wyczerpuje planów Manili. Filipiny rozwijają koncepcję obrony archipelagu, zakładającą rozbudowę systemów rakietowych, zdolności rozpoznania i dozoru morskiego oraz intensyfikację ćwiczeń z sojusznikami z regionu Indo-Pacyfiku.

    Niezależnie od rozbudowy sił nawodnych, w Manili powraca temat pozyskania okrętów podwodnych. Wśród potencjalnych oferentów wymieniany jest południowokoreański koncern Hanwha Ocean, prezentujący kompleksową propozycję obejmującą zarówno budowę jednostek, jak i zaplecze szkoleniowo-logistyczne.