Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Projekt „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” to m. in. przebudowa ponad 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo – drogowych i przejść dla pieszych oraz wymiana 221 rozjazdów.
Prace obejmują stacje Gdańsk Port Północny, Gdańsk Kanał Kaszubski, Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany, na których zwiększy się liczba zelektryfikowanych torów.
Sprawniejszy ruch pociągów zapewni rozbudowa lokalnego centrum sterowania. Umożliwi to obsługę dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej ilość towarów.
Przebudowane będą obiekty inżynieryjne – 3 mosty, 2 wiadukty oraz 18 przepustów. Nad torami stacji Gdańsk Kanał Kaszubski, w ciągu ulicy Ku Ujściu, wybudowany zostanie nowy wiadukt z drogami dojazdowymi.
Ruszają także prace na terenie stacji Gdynia Port, które pozwolą poprawić jej przepustowość, co skróci czas obsługi pociągów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa przewożonych towarów – zapewni to m.in. nowe lokalne centrum sterowania i montaż 356 rozjazdów.
PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują też 115 km torów oraz zelektryfikują dojazdy do bram portu. Przebudowa obejmie także 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Komunikację ułatwi m. in. budowa dwóch wiaduktów kolejowych.
Inwestycje znacznie poprawią warunki przewozu towarów koleją. Pojadą dłuższe nawet 740 m pociągi o obciążeniu 221 kN na oś.
Łączna wartość trzech projektów w trójmiejskich portach wynosi ponad 2,6 mld zł netto.
Dzięki inwestycjom PKP PLK porty morskie w Gdańsku i Gdyni zwiększą swój potencjał, skróci się czas załadunku i rozładunku towarów, a obsługiwane pociągi będą mogły być dłuższe i zabierać większe ładunki. Przedsięwzięcie sprawi, że wzrośnie atrakcyjność kolei względem innych środków transportu.
Zakończenie prac zaplanowane jest do końca 2021 roku.
Podpis ER
