Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Rząd chce przyjąć plan zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych portu morskiego w Darłowie, wynika z wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.
Przyjęcie rozporządzenia w tej sprawie planowane jest na II kw. 2023 r.
„Istotą rozwiązań ujętych w projekcie jest przyjęcie, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów, planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych – port w Darłowie. Plan, jako narzędzie koordynacji funkcjonalnej i terytorialnej różnorodnych działań przestrzennych, pozwoli na realizację przedsięwzięć w granicach portu w sposób zrównoważony” – podano w wykazie.
Głównym celem planu jest zagospodarowanie morskich wód wewnętrznych w granicach portu morskiego, w sposób zapewniający efektywne wykorzystanie ich cech, zasobów i właściwości dla różnych celów. Ponadto plan ma ograniczyć konflikty obecnie występujące na obszarze opracowania, wskazano.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-promowy-a-w-nim-m-in-kiedy-promy-pzb-wejda-na-trasy-z-do-gdyni/
Plan ma stanowić podstawę wydawania decyzji odnoszących się do użytkowania i zagospodarowania obszarów morskich w granicach portu. Dzięki diagnozie obecnego stanu użytkowania, uwarunkowań rozwoju i wzajemnych relacji woda-ląd, plan ma wskazywać priorytety wybranym sposobom użytkowania.
Akweny otrzymają podstawowe funkcji wiodących, których nie mogą zakłócać inne sposoby ich wykorzystania. Dla każdego z wyznaczonych akwenów sporządzana będzie karta akwenu, w której zawarte zostaną szczegółowe rozstrzygnięcia, podano także.
Źródło: ISBnews


Stocznia CRIST S.A. zakończyła budowę i przekazała norweskiej stoczni Ulstein Verft kadłub statku serwisowego NB323. Konstrukcja o masie około 2000 ton została przygotowana pod napęd diesel–elektryczny.
W artykule
Jednostka będzie wykonywać zadania serwisowe na farmach offshore. NB323 to kolejne zlecenie CRIST dla norweskiego odbiorcy – wcześniej w Gdyni zbudowano m.in. kadłub NB322.
W oficjalnym komunikacie stocznia CRIST podkreśliła:
Projekt ten to kolejny rezultat udanej współpracy pomiędzy CRIST a Ulstein Verft, w ramach której powstały również jednostki takie jak NB322.
Stocznia zaznaczyła również, że sukces budowy był możliwy dzięki pracy doświadczonego zespołu:
Serdecznie dziękujemy wszystkim pracownikom i partnerom za zaangażowanie, profesjonalizm i współpracę, dzięki którym możliwa była realizacja tego projektu. Wspólnie rozwijamy innowacje i umacniamy pozycję polskiego przemysłu stoczniowego.
CRIST od lat pozostaje jednym z kluczowych wykonawców kadłubów dla jednostek serwisowych wykorzystywanych na morskich farmach wiatrowych, a kolejne zlecenia dla Ulstein Verft potwierdzają stabilność i rozwój współpracy polsko–norweskiej.